سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نشریه انگلیسی: غرب نگران سرمایه‌گذاری اقتصادی ایران در سوریه است


نشریه انگلیسی: غرب نگران سرمایه‌گذاری اقتصادی ایران در سوریه است

باشگاه خبرنگاران/ یک نشریه انگلیسی مدعی شد ایران درحال سرمایه‌گذاری اقتصادی در سوریه است.

گلوبال ریسک اینسایت در گزارشی مدعی شد: از اوایل دهه 1980 میلادی، ایران سرمایه‌گذاری سیاسی و اقتصادی خود را در سوریه آغاز کرد.این توجه ویژه تهران به دمشق تا امروز و حمایت از "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، ادامه داشته است.
نمی‌توان نقش تاثیرگذار ایران در حل بحران سوریه را انکار کرد، به همین دلیل از این کشور نیز برای حضور در کنفرانس صلحی که هفته گذشته به میزبانی وین صورت گرفت، دعوت شد. "محمد جواد ظریف،" وزیر امور خارجه ایران، در این نشست حاضر شد. شرکت‌کنندگان در این نشست بر یک روند دیپلماتیک برای گذار سیاسی در سوریه تاکید کردند و گزینه نظامی را در این باره مردود دانستند.
طرف‌های غربی نیاز داشتند تا از موضع ایران درقبال مسائل مختلف جاری در سوریه اطلاع کسب کنند. آنها مایل بودند بدانند ایران تا چه زمان قصد حمایت از دولت بشار اسد را دارد. آیا از استقرار حکومت جدید در این کشور حمایت خواهد کرد. همکاری‌های ایران و سوریه سابقه چندین ده ساله دارد. در زمان جنگ 8 ساله ایران و عراق، خط لوله نفتی عراق که از مسیر سوریه عبور می‌کرد، مسدود شد تا رژیم بعث عراق تحت فشار قرار بگیرد. در جنگ لبنان – سال 1982 (1360) – دو کشور ایران و سوریه با یکدیگر همکاری‌های نزدیکی داشتند.


ویدیو مرتبط :
مشکلات اقتصادی غرب و فرق آن با ایران