گسترش مناسبات دفاعی با کشورها در شرایط متوازن/ضرورت هماهنگی وزارت دفاع و خارجه


به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، سردار سرتیپ حسین دهقان در همایش سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مربوط به برجام و اقتصاد مقاومتی، فرصتها و ظرفیتها این مطلب را بیان کرد.
وی با تشریح نتایج و دستاوردهای برجام با اشاره به چالش های مختلف در عرصه جهانی و منطقه ای اظهار داشت: شرایط فعلی برجام، موقعیت ویژه ای را با نظرداشت سیاست های بدخواهان در آمریکا و متحدان آنها در منطقه بوجود آورده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با شرایطی رو به رو است که قدرت های فزون طلب با رویکرد سلطه جویی، بی نظمی و جنگل گونه در صدد اعمال تبعیض و بی عدالتی نسبت به کشورها و ملت های آزاد و مستقل هستند.
دهقان افزود: ما می بایست با حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران و مولفه های رشد قدرت خود بتوانیم در شرایط منطقی و متوازن، مناسبات دفاعی را با کشورهای مختلف گسترش دهیم .
وی اضافه کرد: وزارت دفاع و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره الگوهای سنجیده بر اساس مدل همکاری مبتنی بر تعامل سازنده، شفاف و صادقانه را با کشورهای مختلف در دستور کار خود قرار داده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ضرورت هماهنگی و هم افزایی بین وزارت دفاع و وزارت امور خارجه گفت : ما امیدواریم در چارچوب شناخت چالش های پیچیده و چاره اندیشی نسبت به معضلات چند لایه ، با تشریک مساعی و رایزنی های تنگاتنگ بین دو وزارتخانه، بتوانیم همکاری های وزارت دفاع را همطراز با دیگر مناسبات جمهوری اسلامی ایران با تمامی کشورهای مختلف در اروپا و آفریقا ، آسیا و آسیای میانه در پرتو شرایط پسا برجام ارتقا بخشیم.
سیام **6084**1429

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
وزارت دفاع - پروژه دفاعی (مثلث زرد )