شب یلدا امسال پودینگ هندوانه و گلاب درست کنید


شب یلدا یا همان شب چله یکی از شب های به یاد ماندنی برای ما ایرانیان است. در شب یلدا تمام خانواده دور هم جمع می شوند و این شب بلند سال را دور هم جشن می گیرند. شما هم برای دسر امسال شب چله تان پودینگ انار و گلاب درست کنید.

شب چله امسال پودینگ هندوانه و گلاب درست کنیدمواد لازم برای پودینگ هندوانه و گلاب برای شب یلدا

آب هندوانه : 5 پیمانه ( 800 میلی لیتر )آرد ذرت : نصف پیمانه ( 60 گرم )شکر ( دانه ریز ) : 1 پیمانه ( 150 گرم )گلاب : 2 قاشق سوپخوری ( 28 میلی لیتر )آب لیموترش : 2 قاشق سوپخوری ( 28 میلی لیتر )شکلات تخته ای تیره ( درشت رنده شده ) : 100 گرمدارچین ( پودر شده ) : نصف قاشق چایخوری (1/5 گرم)خامه ( فرم گرفته ) : یک و نیم پیمانه ( 300 گرم )خلال پسته : نصف پیمانه ( 70 گرم )

طرز تهیه پودینگ هندوانه و گلاب برای شب چله

آب هندوانه را به تدریج به آرد ذرت اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس شکر را افزوده و داخل قابلمه مناسبی بزیزید. روی حرارت ملایم قرار داده، هم بزنید تا کمی غلیظ شود. گلاب و آب لیموترش را نیز اضافه کرده، از روی حرارت بردارید و در ظرف های تک نفره مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا کاملاً خنک شوند. سپس 2/3 از شکلات را روی پودینگ ها ریخته، دارچین را روی آن بپاشید و خامه را روی آن بریزید. باقیمانده شکلات را روی خامه پاشیده و با خلال پسته تزئین و سرو کنید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : آشپزی آسان


ویدیو مرتبط :
پودینگ گلاب