آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



با استفاده از رژیم غذایی حاوی این ویتامینها همیشه سلامت باشید!


با استفاده از رژیم غذایی حاوی این ویتامینها همیشه سلامت باشید!

رژیم غذایی

به گفته متخصصان تغذیه، ویتامین B3 یا نیاسین نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول خون و حفظ سطح گلوکز خون ایفا می کند.


کمبود ویتامین B۳ منجر به بداخلاقی, خستگی,تمرکز ضعیف و اضطراب می شود. از اینرو میزان ویتامین B۳ موردنیاز بدن در روز در حدود ۱۴ تا ۱۶ میلی گرم است. شما می توانید با پیروی از رژیم غذایی حاوی مواد خوراکی دارای ویتامین B۳ یا نیاسین که در ادامه اشاره می شود، نیازهای بدن تان را تامین کنید.


بادام زمینی
شما می توانید با خوردن بادام زمینی نیاز روزانه نیاسین خود را تامین کنید. در حدود ۱۰۰ گرم بادام زمینی ۱۲ میلی گرم ویتامین B۳ شما را فراهم کرده و ۹۰ درصد از نیاز روزانه شما را تامین می کند.

مرغ
یک غذای خوشمزه تهیه شده از مرغ می تواند تامین کننده نیاز ویتامین B۳ بدن شما باشد به طوریکه هر ۱۰۰ گرم مرغ حاوی ۱۳.۴ میلی گرم ویتامین B۳ است.


ماهی
ماهی تن یا قزل آلا از جمله غذاهای دریای حاوی مقادیر مورد نیاز ویتامین B۳ بدن هستند. به طوریکه هر ۸۵ گرم ماهی تن پخته شده حاوی ۱۱.۸ میلی گرم و هر ۱۰۰ گرم قزل آلا حاوی ۸ میلی گرم ویتامین B۳ است.


تخمه آفتابگردان
تخمه آفتابگردان در حدود ۵۰ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین B۳ را تامین می کند به طوریکه هر ۱۰۰ گرم تخمه آفتابگردان حاوی ۸.۳ گرم ویتامین B۳ است.


قارچ
با افزودن هر ۱۰۰ گرم قارچ به رژیم غذای تان، تنها ۵ میلی گرم از نیاز روزانه شما به ویتامین B۳ تامین می شود.

مهر

اخبار مرتبط :

خوردنی‌ها و نخوردنی‌های مرغ را بدانید

مرغ رو چگونه مجلسی و لذیذ درست کنیم؟

طرز تهیه لازانیای بسیار خوشمزه و اشتهابرانگیز با مرغ


ویدیو مرتبط :
اثرات کاهش فست فود رژیم غذایی بر سلامت کلی بدن