گفتنی‌های "همسر پنهانی" ملک فهد


"جنان حرب" 68 ساله که در 1968 به اسلام گروید تا همسر پنهانی ملک فهد سعودی شود، از نحوه آشنایی‌اش با فهد و پنهانکاری‌های این خاندان سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جنان حرب، همسر پنهانی ملک فهد در مصاحبه با راشا تودی حرف‌های گفتنی داشت. او می‌گوید که همسر پنهانی بوده است. او یک مسیحی‌زاده فلسطین است و می‌گوید که سال 1968 به دین اسلام گروید تا با فهد ازدواج کند. حرب اکنون در لندن زندگی می‌کند و فیلمی در رابطه با زندگی او در خاندان سلطنتی سعودی در دست ساخت است. حرب در نظر دارد تا پایان سال 2016 زندگینامه خود را منتشر کند.

همسر پنهانی فهد

وی درباره اولین برخوردش با فهد می‌گوید: «جشن بزرگی برای فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها بر پا شده بود که یک جشن مسیحی بود. این شاهزاده در آن زمان وزیر کشور بود که به جشن دعوت داشت و اینگونه بود که ما یکدیگر را دیدیم.»

جنان حرب می‌گوید که تا سه سال پس از آن در کاخ شاهزاده به عنوان همسر پنهانی‌اش زندگی می‌کرد. وی می‌گوید: «دو سال ابتدای زندگی ما عاشقانه بود. زندگی بسیار زیبایی بود اما سال سوم واقعا وحشتناک بود چرا که او بسیار جدی شده بود و برادرانش مداخله می‌کردند.»

جنان حرب در سال 1971 به انگلیس فرستاده شد. وی به راشا تودی گفت: «برادرانش می‌خواستند که او شاه شود و نمی‌پذیرفتند که یک زن مسیحی فلسطینی داشته باشد. من بدون اطلاع او اخراج شدم.»

حرب 68 ساله توانست با موفقیت از پسر فهد شکایت کند و پرونده وی در دادگاه عالی بریتانیا به نفع وی تمام شد. پسر فهد ملزم به پرداخت 12 میلیون پوند شد. حرب به راشا تودی گفت که به امید اینکه خاندان سلطنتی سعودی به وظایفش عمل کند، به رسانه‌ها متوسل شد. جنان می‌گوید: «هر زمان که با سعودی‌ها مواجه می‌شدیم به جای اینکه دنبال حقیقت باشند، می‌گفتند که یا روسپی بودم و یا دنبال پول هستم اما نهایتا پسر فهد مسوولیت را بر عهده گرفت.»

ملک فهد پنجمین پادشاه عربستان سعودی بود که در سال ۲۰۰۵ درگذشت. جنان حرب می‌گوید که خاندان سلطنتی عربستان با ازدواج او و ملک فهد مخالف بودند چون او در خانواده مسیحی به دنیا آمده بود؛ هر چند می‌گوید که پیش از ازدواج مسلمان شده بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟