سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شاهکارهای ادبی مصور به دست نوجوانان رسید


خبرگزاری کتاب ایران/ کتاب‌های «بیست هزار فرسنگ زیر دریا»، «مرد نامرئی»، «سپید دندان»، «جنگ دنیاها» و «موبی دیک» از مجموعه «شاهکارهای ادبی مصور» با ترجمه رضا مرتضوی به تازگی از سوی انتشارات آفرینگان به صورت کمیک استریپ منتشر شده است.

بیست هزار فرسنگ زیر دریا
«بیست هزار فرسنگ زیر دریا» ازجمله شاهکارهای ژول ورن، نویسنده‌ فرانسوی است که به حق پدر ادبیات علمی-تخیلی نامیده شده. بسیاری از پیشرفت‌های علمی‌ که او در آثارش پیش بینی کرده امروز به تحقق پیوسته‌اند. این اثر نخستین بار در سال 1870 منتشر شده و حالا ترجمه متن خلاصه شده آن به صورت کمیک استریپ، در مجموعه «شاهکارهای ادبی مصور» منتشر شده است.
در این کتاب خبرها از وجود هیولایی حکایت دارند که با سرعتی شگفت‌انگیز در دریاهای آزاد پرسه می‌زند. از پروفسور آروناکس درخواست می‌شود در این باره تحقیق کند اما چندی بعد او زیر آب‌ها زندانی می‌شود! این کاپیتان نموی اسرارآمیز کیست که سوگند خورده هرگز پای بر خشکی نگذارد؟ آیا آروناکس و دوستانش موفق به فرار از این زندان زیرآبی می‌شوند؟

مردنامرئی
مردنامرئی، اثر تحسین شده‌ هربرت جورج ولز، نویسنده‌ پرآوازه‌ انگلیسی، ابتدا در سال 1897 منتشر شد و تحسین خوانندگان را برانگیخت. از این اثر خواندنی تا به امروز در سراسر دنیا نسخه‌های متعددی به چاپ رسیده و حالا ترجمه‌ متن خلاصه‌‌ شده‌ آن، به شکل کمیک استریپ، در مجموعه‌ «شاهکارهای ادبی مصور» نشر آفرینگان پیش روی خوانندگان است.
در این کتاب، غریبه‌ای با ظاهر عجیب وارد دهکده‌ای شده است. هیچ‌یک از اهالی نتوانسته چهره‌اش را ببیند. هیچ‌کس خبر ندارد که این غریبه دانشمند جوانی است که ماده‌ی شیمیایی جدیدی کشف کرده و تنها اشتباهش این بوده که آن ماده را روی خودش آزمایش کرده است...

سپید دندان
سپیددندان، شاهکار جک لندن، ابتدا به صورت پاورقی در سال 1906 منتشر شد و اعتبار او را در مقام نویسنده‌ای که در ترسیم غرایز طبیعی و عواطف انسانی تبحر دارد تثبیت کرد. اثر اخیر، بعد از آوای وحش، دومین رمان مهم لندن قلمداد می‌شود و حالا ترجمه‌ی متن خلاصه‌شده‌ی آن، به شکل کمیک استریپ، در مجموعه‌ی «شاهکارهای ادبی مصور» نشر آفرینگان پیش روی خوانندگان است.
در این کتاب جکِ جوان رهسپار زمینی است که پدرش برای او به ارث گذاشته، اما مسیری که باید طی کند به هیچ‌وجه بی‌خطر نیست: جیبش را می‌زنند و چند بار نزدیک است که جانش را از دست بدهد، تا این‌که با حیوانی دورگه مواجه می‌شود که نیمی سگ است و نیمی گرگ: سپیددندان...

جنگ دنیاها
«جنگ دنیاها» نوشته‌ هربرت جورج ولز، نخستین بار در سال 1989 منتشر شده و یکی از نخستین آثاری است که ستیز انسان و موجوات فضایی را به تصویر می‌کشد. این اثر خواندنی و هیجان‌انگیز از آن زمان الهام‌بخش نویسندگان بسیاری بوده و حالا ترجمه‌ متن خلاصه‌شده‌ آن، به شکل کمیک استریپ، در مجموعه‌ «شاهکارهای ادبی مصور» نشر آفرینگان پیش روی خوانندگان است.
این داستان در لندن و اواخر قرن نوزدهم رخ می‌دهد در زمانی که مدتی است برجستگی‌ها و انفجارهایی در سطح سیاره‌ مریخ به چشم می‌خورد. چند دانشمند در رصد خانه‌های مختلفی متوجه این پدیده‌ شگفت‌انگیز شده‌اند. آیا روی این سیاره موجودات هوشمندی زندگی می‌کنند؟ کسی جوابی برای این سؤال ندارد که این که شیئی به زمین اصابت می‌کند. در ابتدا به نظر می‌رسد این شی شهاب‌سنگ باشد، اما شهاب‌سنگی در کار نیست.

موبی دیک
موبی‌دیک، نوشته‌ هرمان ملویل، نویسنده‌ نامدار آمریکایی، در سال 1851 منتشر شد و به سرعت توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرد. این اثر مبارزه‌ انسان با طبیعت و تلاشش برای مهار زدن بر آن را به گویاترین شکل نشان می‌دهد. حالا ترجمه‌ی متن خلاصه‌شده‌ی آن، به شکل کمیک استریپ، در مجموعه‌ی «شاهکارهای ادبی مصور» نشر آفرینگان پیش روی خوانندگان است.
این کتاب ماجرای نهنگ‌های نیرومندی را بیان می‌کند که در اقیانوس‌های بزرگ زندگی می‌کردند و روغن و استخوانشان ارزش زیادی داشت. ماجراجویان و دریانوردان بسیاری به امید شکار این حیوانات راهی اقیانوس می‌شدند و گاهی هم با دست پر باز می‌گشتند. اما ماجرای ناخدا اهب و موبی دیک، نهنگ سفید، ورای این ماجراها بود.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «یک سال در فصل بهار که در جستجوی شغلی دریایی بودم به بندر شکارچیان نهنگ در نانتاک رسیدم.
اینجا مسافرخانه است. همین‌جا می‌مونم.
چی می‌خوای پسرم؟
یه اتاق آقا!
باید با یکی از زوبین‌اندازها توی یه اتاق بخوابی!
باشه اشکالی نداره!
اسمت چی بود؟
من رو اشمعیل صدا کنید...»
انتشارات آفرینگان کتاب‌های «بیست هزار فرسنگ زیر دریا»، «مرد نامرئی»، «سپید دندان»، «جنگ دنیاها» و «موبی دیک» از مجموعه «شاهکارهای ادبی مصور» را با شمارگان هزار و پانصد نسخه منتشر کرده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ایران به مقام سوم المپیاد نوجوانان جهان رسید