گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



معاون رئیس جمهور از آثار تاریخی دامغان بازدید کرد


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در راس هیئتی وارد دامغان شد و مورد استقبال فرماندار و مسئولان نهاد های اجرایی این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش میراث آریا، مسعود سلطانی فر، ظهر پنج شنبه و در خلال سفر یکروزه خود به استان سمنان با هدف افتتاح هتل پنج ستاره گوتکه مال و بازدید از مجموعه تاریخی بسطام، روستای قلعه نو خرقان، میراث فرهنگی گرمسار، شهرستان سمنان و همچنین دیدار با مسئولان و فعالان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان وارد دامغان شد و از مسجد تاریخانه این شهر دیدن کرد.

معاون رئیس جمهور در خلال این بازدید، ضمن اشاره به لزوم تسریع در مراحل بر مرمت و بازسازی مسجد تاریخانه دامغان، گفت: این مسجد به عنوان یکی از آثار تاریخی و فرهنگی شاخص شهرستان دامغان و استان سمنان نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی میراث فرهنگی است.

سلطانی فر خواستار همراهی و همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه برای تسهیل روند بازسازی مسجد تاریخانه دامغان شد و ابراز داشت: مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی کشور تنها وظیفه یک نهاد به صورت صرف نیست بلکه همه دستگاه های ذی ربط می بایست برای احیاء بناهای تاریخی و فرهنگی کشورمان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: شهرستان دامغان پتانسیل های ویژه گردشگری، میراث معنوی و فرهنگی، بناهای تاریخی و معماری اسلامی ویژه ای را در خود جای داده است که برنامه ریزی دقیق در راستای استفاده بهینه از این ظرفیت ها می تواند این شهرستان را به یکی از قطب های گردشگری استان سمنان و کشور بدل سازد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در خاتمه بازدید از مسجد تاریخانه به منطقه تفریحی و تاریخی چشمه علی در 30 کیلومتری شمال دامغان عزیمت کرد تا از نزدیک با وضیعت بناهای تاریخی و ظرفیت های گردشگری این مجموعه آشنا شود.

گفتنی است شهرستان دامغان دارای 400 اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد 120 اثر آن از آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده ملی است. همچنین ثبت جهانی مسجد تاریخانه، ثبت باغ ایرانی و مجموعه تاریخی فرهنگی چشمه علی، اختصاص اعتبارات لازم در خصوص مطالعه طرح مرمت مسجد تاریخانه و تکمیل و تجهیز سایت موزه تپه حصار دامغان از مهم ترین درخواست های مسئولان شهرستان دامغان از معاون رئیس جمهور است.

دامغان دارای 5 منطقه نمونه گردشگری شامل گردکوه، سد شهید حسن شاهچراغی، پیر خوشدر، چشمه علی و چشمه قل قل است.

خبرگزاری دنیای سفر


ویدیو مرتبط :
بازدید دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از شلمچه