اعلام آمادگی بزرگان و مشایخ اهل سنت برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین


مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از اعلام آمادگی 70 نفر از بزرگان و مشایخ اهل سنت برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی‌منش در جلسه ساماندهی بازگشت زائرین اربعین حسینی که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان این‌که حدود 70 نفر از بزرگان و مشایخ اهل سنت آمادگی خود را برای در اختیار نهادن تکایا و مساجد اهل سنت در اختیار زوار حسینی اعلام کرده‌اند، گفت: این مسئله نشان از اتحاد بین شیعه و سنی دارد که در هیچ جای دنیا به این شکل دیده نمی‌شود.

حسینی‌منش با اشاره به ارادت مردمان خطه کرمانشاه به ائمه اطهار(ع) به خصوص سرور و سالار شهیدان(ع) گفت: این مسئله محدود به اهل تشیع نیست و تمامی مردم استان و از شیعه سنی گرفته تا دیگر ادیان ارادت خاصی به امام حسین(ع) داشته و همواره در خدمت‌رسانی به زائران حسینی کوشیده‌اند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با بیان این‌که کرمانشاه از قدیم الایام معبر زوار عتبات عالیات بوده است، مردم این استان را در خدمت‌رسانی به زوار حسینی شهره دانست.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود تعداد زواری که کرمانشاه را برای مسیر بازگشت خود انتخاب می‌کنند چند برابر تعداد افرادی باشد که از این استان به عتبات عالیات رفته‌اند، بر لزوم برنامه‌ریزی برای ایجاد آمادگی برای موج بازگشت زوار حسینی تاکید کرد.

وی مقام و جایگاه ائمه(ع) را بسیار بالا دانست و گفت: مردم مومن و متدین ایران اسلامی ارادت خاصی به خاندان عصمت و طهارت دارند و در خدمت‌گذاری به زوار حسینی کم نمی‌گذارند.

وی با بیان این‌که کرمانشاهیان در مسیر رفت برای زوار حسینی سنگ تمام گذاشتند، گفت: امید است با تدابیر اتخاذ شده شاهد آمادگی خوب استان در موج بازگشت نیز باشیم.

وی با اشاره به لزوم فعال نگهداشتن ستاد اربعین در تمامی ایام سال و حداقل به شکل فصلی گفت: این اقدام می‌تواند در خدمت‌رسانی مطلوب‌تر موثر باشد.

به گفته حسینی‌منش، ستاد بازسازی عتبات عالیات از حدود یک هفته پیش روزانه بین 1000 تا 1500 پرس غذای گرم بین زوار حسینی توزیع کرده است که در مسیر بازگشت نیز این برنامه را خواهیم داشت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خدمت به زوار اربعین