ایران به پرداخت ۵۰ میلیارد دلار غرامت محکوم شده اند/در پرونده جانبازان شیمیایی دست برتر با ایران است


ابوالفضل ابوترابی درخصوص پرونده‌های راجع به غرامت بین ایران و آمریکا، اظهارداشت: دادگاه های آمریکایی، ایران را به مبلغ 50 میلیارد دلار محکوم به پرداخت غرامت کرده‌اند.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محاکم داخلی جمهوری اسلامی ایران نیز به صورت تقریبی معادل همین قیمت دولت و اتباع آمریکایی را محکوم کرده‌اند، بیان کرد: می توان گفت پرونده های برابری بین ایران و آمریکا وجود دارد.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده جانبازان شیمیایی که بر اثر تجهیزات نظامی که آمریکا در اختیار دولت وقت عراق قرار داده، تعداد بسیار زیادی هستند که هنوز برای تعدادی از این افراد پرونده تشکیل نشده و تعدادی از جانبازان شیمیایی نیز به شهادت رسیده اند، ادامه داد: در این زمینه دست برتر در محاکم بین المللی با جمهوری اسلامی ایران است.

ابوترابی با اشاره به اینکه متاسفانه آمریکا به کارهای خلاف قوانین بین المللی روی آورده است و احکام دادگاه داخلی خود را به عرصه بین المللی تعمیم می دهد، گفت: از جمله اقداماتی که در این زمینه آمریکایی ها انجام داده اند، مصادره اموال بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف است.

وی افزود: آمریکا با فشارهای خاص امور قضائی را به امور سیاسی تبدیل می کند که این موضوع سوء استفاده است. آمریکا با فشار سیاسی به دنبال مصادره اموالی از ایران است که در کشورهای مختلف قرار دارد.

ابوترابی تصریح کرد: آمریکایی ها نیز اموال خاص خود را در ایران دارند چندین همچنین کشتی و هواپیماهای آمریکایی را نیز که ده ها میلیارد دلار ارزش دارند را می توانیم تحت تاثیر احکام دادگاه داخلی ایرانی قرار دهیم. البته زمان اجرای این احکام در آینده مشخص خواهد شد.

خانه ملت


ویدیو مرتبط :
پرداخت غرامت ۴۲ میلیون یورویی مرسدس بنز به ایران خودرو