سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شبکه پشتیبانی عملیات و روتر، بومی می شود


به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «مرتضی غفار تبریزی» افزود: مسیریاب های شبکه دیتا تا به امروز خارجی بوده اند اما بر اساس قراردادی که با دانشگاه فنی تهران منعقد می شود، روتر بومی با ظرفیت متوسط تا 160 گیگابایت در ثانیه ساخته می شود.
مسیر یاب ها تجهیزات فیزیکی اند که چندین شبکه بی سیم یا کابلی را به یکدیگر متصل می کنند.
وی گفت: بازار روتر در ایران پررونق است. بنابراین قرارداد بومی سازی آن امضا می شود تا بتوان از دستاوردهای داخلی در این زمینه استفاده کرد.
مدیرکل دفتر بررسی های فنی و تدوین استانداردهای شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد یکی از هدف های این شرکت، تامین دست کم 20 درصد ظرفیت های خرید تجهیزات از محصولات داخلی است.
وی افزود: نمونه سازی روتر بومی، توسعه شبکه با تجهیزات داخلی را درپی خواهد داشت.
غفار تبریزی گفت: مدیریت شبکه یکپارچه دیتا از طرح های پژوهشی است که دو سال پیش آغاز شد و تا آخر بهمن ماه، به پایان می رسد.
به گفته او، این شرکت مجری طرح و دانشگاه صنعتی شریف پیمانکار این پروژه است.
مدیرکل دفتر بررسی های فنی و تدوین استانداردهای شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: مرحله تکمیلی این پروژه OSS/BSS است که به فعالیت تجاری امور مشترکان شبکه ارتباطات زیرساخت توجه دارد. با انجام این پروژه، مشترکان شبکه می توانند سرویس های لازم را ببینند.
امروزه شبکه های پشتیبانی عملیات (او.اس.اس- OSS) و کسب و کار (بی.اس.اس- BSS) در شرکت های مخابراتی بسیار مهم و حیاتی اند و تمامی فرایندهای مدیریت منابع، مدیریت سرویس، مدیریت شرکا، مدیریت ارتباط با مشتریان و مدیریت سازمان را برعهده دارند.
غفار تبریزی تاکید کرد برای نخستین بار نرم افزار او.اس.اس به صورت بومی در ایران نوشته می شود.
وی افزود: مرحله دوم پروژه «پیاده سازی مدیریت یکپارچه شبکه دیتا» در حال عقد قرارداد است.
مدیرکل دفتر بررسی های فنی و تدوین استاندارد های شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: قرارداد مبادله تجهیزات انتقال نوری (دی.دبلیو.دی.ام- DWDM) و تجهیزات انتقال الکترونیکی (اس.دی.اچ- SDH) تا سطح یکصد گیگابیت بر ثانیه، از سوی شرکت های ایرانی بسته شده است و امیدواریم روتر ملی نیز به مرحله عقد قرارداد و نمونه سازی برسد.
وی افزود: تلاش می شود با تحقیق، پژوهش، تولید نمونه و سفارش های انبوه، نیازهای شبکه زیرساخت را به صورت بومی مرتفع کرد.
اقتصام(1)2078**1961

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سامانه بومی مرکز عملیات امنیت ( SOC )