اصفهان و خراسان رضوی میزبان همه فیلم های دهه فجر هستند


مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: به دنبال آن هستیم که آیین نامه‌ای برای برگزاری هرساله جشنواره فجر در شهر اصفهان تنظیم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی امروز (شنبه) در مراسم افتتاح مجموعه عکس محمد خوشرو در نگارخانه کوثر با بیان اینکه با همکاری چهار نهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، حوزه هنری، استانداری و اتاق بازرگانی اصفهان جشنواره فیلم فجر به اصفهان آمد، اظهار کرد: تمامی 33 فیلمی که در تهران اکران می‌شود در اصفهان نیز روی پرده خواهد رفت.

وی ادامه داد: در کل کشور تنها دو استان خراسان رضوی و اصفهان میزبان تمامی این فیلم‌ها خواهند بود؛ با توجه به اینکه در آخرین ساعات روز پنج شنبه این موضوع قطعی شد اما استقبال مردم تاکنون از جشنواره بسیار خوب بوده و تا دیروز بیش از نیمی از بلیط ها به فروش رفته است.

ارزانی با بیان اینکه فیلم‌های جشنواره فجر در سه سینمای ساحل، سپاهان و فرشچیان اکران می‌شود، افزود: این فیلم‌ها در چهار سانس بر روی پرده می‌رود؛ البته سانس های ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده که در صورت استقبال بیشتر مردم اکران می‌شود.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: سالن ویژه ای برای هنرمندانی که می‌خواهند این آثار را نقد کرده و همچنین برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نام گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب تحت عنوان همدلی، همزبانی؛ دولت و ملت گفت: در اصفهان بسیار به این موضوع نیاز است البته اکنون فضای استان خوب است اما گاهی ارتباط میان ارگان‌ها برقرار نمی‌شود.

ارزانی ادامه داد: همه ارگان‌های شهری ازجمله شهرداری، شورای شهر و اتاق بازرگانی در کنار یکدیگر قرار گرفتند و با توجه به ظرفیت‌های هر کدام از این ارگان‌ها این امر محقق شد در صورتی که هیچ کدام از این سازمان‌ها به تنهایی توانایی برگزاری جشنواره فجر را نداشتند.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که آیین نامه ای را برای این رویداد تنظیم کنیم، اظهارامیدواری کرد که بتوانیم جشنواره فجر را به عنوان یکی از رویدادهایی که هرساله در اصفهان اتفاق می‌افتد، مطرح کرده و هر سال با مشکلات تکراری برای برگزاری روبه رو نشویم.

وی همچنین در مورد تئاتر شهر و سالن آن گفت: با همکاری حوزه هنری و شورای شهر سینما فلسطین که از گذشته فضای مناسبی برای اجرا تئاتر بوده در حال بازسازی است که قطعاً تا قبل از پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

ارزانی افزود: این سالن که در مرکز شهر قرار دارد صبح‌ها در قالب سینما و بعد از ظهرها برای نمایش تئاتر استفاده خواهد شد؛ البته به غیر از این سالن نیز در حال برنامه ریزی و نامه نگاری هستیم تا بتوانیم از سالن معطل ارگان‌ها و نهادهای مختلف که قابلیت اجرای تئاتر را دارد برای اجرا تحت توافق نامه استفاده کنیم.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شورای هم اندیشی هنر استان گفت: این شورا در گذشته یکی از دغدغه‌های اصلی ما بود به این معنا که ما معتقدیم در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسانی که باید تصمیم گیر اصلی باشند خود هنرمندان هر عرصه هستند.

وی ادامه داد: هنرمندان باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان خادم هنر در اصفهان راهنمایی کنند تا این اداره بداند که چه کاری را در هر عرصه هنری انجام دهد.

ارزانی با بیان اینکه این شورا با همین هدف و با حضور هنرمندان سرشناس هر حوزه تشکیل شد، افزود: پس از جلسه اول که با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد قرار شد تا آیین نامه‌ای برای شورا تنظیم شود.

وی اضافه کرد: تمامی اساس نامه‌های قبل و پس از انقلاب مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت اساس نامه‌ای آماده و در جلسه سوم این شورا پس از اصلاحاتی برای ثبت ارسال شد؛ جلسه بعد این شورا پس از ثبت اساس نامه به طور رسمی شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 4 ماه بعد از دهه فجر