فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سهم نویسنده از درآمد کتاب بیشتر شود


مریم جدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: هر چند کتاب‌های خارجی حوزه کودک و نوجوان به میزان قابل توجهی ترجمه و در کشور عرضه می‌شوند، اما نویسندگان داخلی این حوزه نیز فعال هستند و برای تولید آثاری متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از حقوق مؤلف اضافه کرد: اگر بخواهیم نویسندگان بدون دغدغه‌های مالی بر کارشان متمرکز شوند و از سر ناچاری به شغل‌های دیگر رو نیاورند باید بیشترین درصد درآمد به دست آمده از فروش کتاب را به مولف آن اختصاص دهیم.

رئیس انجمن فرهنگی زنان ناشر با بیان اینکه تبلیغات اولین حرف را در گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی می‌زند، گفت: هر چند وضعیت کتاب‌خوانی در سطح دلخواهی نیست، اما اینکه همواره در رسانه‌ها بگوییم مردم اهل مطالعه نیستند مایه پدید آمدن موج منفی است.

جدلی تاکید کرد: قشر کتاب‌خوان جامعه افرادی هستند که همواره با مطالعه انس دارند و همین‌ها می‌توانند مبلغان خوبی برای کتاب باشند.

مدیر انتشارات نغمه نو اندیش با اشاره به وضعیت کتاب‌خوانی در میان نوجوانان تصریح کرد: بسیاری از نوجوانان کشور اهل مطالعه هستند و ابزارهای دیجیتالی نتوانسته‌اند آنها را از کتاب و کتاب‌خوانی جدا کنند.

وی افزود: باید با مخاطب‌شناسی و نیازسنجی، کتاب‌هایی را در حوزه کودک و نوجوان تولید کنیم که از نظر فنی و محتوایی توانایی رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته باشند.

رئیس انجمن فرهنگی زنان ناشر برنامه‌های انتشارات نغمه نو اندیش در نمایشگاه کتاب تهران را مورد توجه قرار داد و گفت: این انتشارات همه روزه در دو نوبت صبح و عصر نشست‌های تخصصی بررسی مسائل حوزه کتاب کودک و نوجوان را با حضور کارشناسان، نویسندگان و اساتید برگزار می‌کند.

جدلی اضافه کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها، نگاه کارشناسی به کتاب کودک، بهره‌گیری از آموزه‌های اساتید این حوزه، تبادل اطلاعات و ایجاد زمینه برای تشویق قشر کودک و نوجوان به مطالعه است.

وی ادامه داد: در این نشست‌ها از اساتیدی همچون مصطفی رحماندوست، محمدکاظم مزینانی، جواد محقق و آتوسا صالحی بهره می‌بریم.

رئیس انجمن فرهنگی زنان ناشر گفت: رونمایی از کتاب جان کلام ادبیات کودک نوشته مهدی حجوانی و کتاب شاخص‌های اقتباس در ادبیات کودک و نوجوان نوشته مریم جلالی از دیگر برنامه‌های انتشارات نغمه نو اندیش در نمایشگاه کتاب تهران است.

انتهای پیام/2258/ز40


ویدیو مرتبط :
سهم و درآمد ایران از بازدید و گردشگری