فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



استقبال خوب مردم کرمانشاه از حاملان کلام وحی/ دکور گران‌قیمت و نقش آن در پیش‌برد اهداف مسابقات/ عدم اعلام لحظه به لحظه نمرات


خبرگزاری فارس- مهدی احمدی: دومین روز از مسابقات سراسری قرآن کریم با برگزاری رقابت مرحله نیمه‌نهایی مسابقات حفظ 10 جزء، مقدماتی حفظ 20 جزء و فینال رشته ترتیل به پایان رسید.

سرمای کرمانشاه و مشکلات قاریان قرآن

این مسابقات در حالی پی‌گیری می‌شود که هوای شهر کرمانشاه نسبتاً سرد است و شرکت‌کنندگان برای آسیب نرسیدن به هنجره با پوشاندن کامل سر و گردن با شال سعی بر سالم ماندن دارند. البته برخی هم نتوانستند در برابر سرمای کرمانشاه خود را حفظ کنند و به دلیل سرما خوردگی یا از رقابت‌ها انصراف دادند و یا در حال تلاوت دچار سرفه می‌شدند که همین امر باعث کسر نمره از آنها می‌شود.

گلایه برخی شرکت‌کنندگان به خاطر اعزام با اتوبوس

یکی دیگر از موضوعاتی که باعث گلایه برخی شرکت‌کنندگان خصوصاً نمایندگان استان تهران است سفر با اتوبوس است که با توجه به سرمای هوا و محدودیت حضور در استان میزبان باعث بروز مشکلاتی برای آنها شده است، زیرا سسفر شبانه با اتوبوس آن هم در شرایطی که قاری باید صبح فردا در سالن مسابقات قرائت کند از آمادگی او می‌کاهد و شاید همین امر سبب شود یک سال زحمت شرکت‌کننده به راحتی هدر برود.

با توجه هم‌جواری استان کرمانشاه با مرز، مسئولان برگزاری با قرار دادن گیت و نیروهای کافی تمهیدات خوبی برای امنیت مسابقات درنظر گرفته‌اند.

 

 

عدم اعلام لحظه به لحظه نمرات برخلاف اعلام قبلی

داوری الکترونیک و اعلام آنلاین نمرات خبری بود که حجت‌الاسلام حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در نشست خبری بیان کرده اما تا این لحظه داوری‌ها به صورت دستی است و نمرات هم در سالن در معرض دید عموم قرار نمی‌گیرد، البته تا پایان مسابقات چند روز مانده و ممکن است در روزهای آینده این وعده محقق شود.

استقبال خوب مردم قرآن دوست کرمانشاه از مسابقات

استقبال خوب مردم قرآن دوست کرمانشاه تا اینجای کار بسیار مطلوب است و در برخی ساعات سالن برگزاری کاملاً پر از جمعیت می‌شود تا جایی که مسئولان، بیرون از سالن با چیدن صندلی و نصب نمایشگر امکان استفاده از قرائت‌ها را برای مردم فراهم کرده‌اند. امید است تا پایان رقابت‌ها هم این استقبال ادامه داشته باشد، البته مسئولان استان با استقرار اتوبوس در نقاطی از شهر تمهیداتی برای حضور مردم در سالن اندیشیده‌اند که با توجه به سردی هوا این کار جای تقدیر دارد.

 

 

تکریم از مدعوین به خوبی در دستور کار برگزارکنندگان قرار دارد و عموم مردم در چند نوبت به خوبی پذیرایی می‌شوند.

 

 

حضور پررنگ خبرنگاران استانی و پوشش مسابقات در رسانه‌های استان یکی از نکاتی است که در چند دوره اخیر رقابت‌ها کم‌سابقه است. همچنین در کنار برگزاری رقابت‌ها نشریه‌ای هم در چند نوبت به چاپ می‌رسد.

 

 

آغاز با تأخیر مسابقات خصوصاً بعد از نماز مغرب از اشکالاتی است شب‌های اول و دوم رقابت‌ها مشهود بود تا جایی که شب دوم مسابقات حدود ساعت 19 آغاز شد، همچنین تأخیر در آغاز مسابقات در شب اول رقابت‌ها سبب شد تا پنج نفر شرکت‌کنندگان ترتیل نتوانند تلاوت کنند و در روز دوم برنامه خود را اجرا کردند.

دکور گران‌قیمت و نقش آن در پیش برد اهداف عالی مسابقات

دکور متفاوت و الکترونیکی مسابقات به خوبی در سالن مسابقات خودنمایی می‌کند اما با توجه به کمبود‌هایی نظیر اعزام شرکت‌کننده با اتوبوس باید دید نصب این دکور بسیار گران قیمت چه میزان در پیش‌برد اهداف عالی مسابقات که به گفته رئیس سازمان اوقاف مأنوس کردن مردم با قرآن است نقش دارد.

 

 

پوشش کامل مسابقات توسط رادیو قرآن

پخش زنده کامل مسابقات از رادیو قرآن هم یکی دیگر از نکات مثبت رقابت‌ها است که جای تقدیر دارد، همچنین بروز کردن کانال رسمی مسابقات در شبکه تلگرام به نشانی mosabeghatequran@ برعهده رادیو قرآن است که بسیاری از تلاوت‌ها و عکس‌های مسابقات را به لحظه در کانال بارگذاری می‌کنند. البته شبکه قرآن و شبکه زاگرس هم این رقابت‌ها را تا حد امکان پوشش می‌دهد.

برپایی نمایشگاه سرد قرآن

برپایی نمایشگاه یکی از برنامه‌های جانبی رقابت‌ها است که در فضایی بیرون از سالن تعبیه شده و سردی هوا مشکلاتی را برای غرفه‌داران بوجود آورده است، همچنین فضای کوچک و غرفه‌های کم و ناآماده بر سردی نمایشگاه می‌افزاید.

‌انتهای پیام/

http://fna.ir/PVPHBG


ویدیو مرتبط :
لحظه اعلام خبر در فارکس