سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یک هیات بلندپایه حزبی ترکیه برای گفت و گو با مقامات دمشق، عازم سوریه شد


به گزارش روز جمعه ایرنا، این دومین سفر مقامات حزب وطن ترکیه به سوریه در سال جاری می باشد که با واکنش تند دولت آنکارا روبرو شده است.
در اوایل سال جاری یک هیات ترکیه ای 15 نفری به ریاست دوغو پرنچیک رهبر حزب وطن ترکیه به دمشق سفر کرد.
هیات ترکیه ای با فعالان سیاسی و شخصیت های رسمی سوری از جمله ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در دمشق دیدار و گفت وگو کرد.
شبکه تلویزیونی موسوم به «اودا تی وی» اعلام کرد در این سفر سه روزه که تا 30 آذرماه ادامه خواهد داشت، ژنرال بازنشسته حقی پکین را، ژنرال بازنشسته بیازیت کاراتاش معاون حزب وطن، ژنرال بازنشسته سونر پولاد و یونس سونر رئیس روابط بین المللی حزب وطن همراهی می کنند.
در خبر اشاره ای به برنامه و اهداف سفر هیات حزبی ترکیه نشده است.
ژنرال حقی پکین در زمانی که ادعای نفوذ پ.ک.ک از سوریه به خاک ترکیه موجب بروز بحران جدی در روابط آنکارا –دمشق شده و ترکیه تهدید به عملیات برون مرزی درخاک سوریه را داشت و برای عبور از این بحران مذاکرات دیپلماتیک و امنیتی بین دو کشور شروع شد، در راس مذاکرات امنیتی قرار داشت و امضا کننده سند مهم موسوم به توافقتنامه آدانا در سال 1998 میلادی به نام ترکیه با سوریه می باشد.
امضای این موافقتنامه زمینه سازی رفع بحران و شروع همکاری های امنیتی بین دو کشور شده و ادعا شده است که با این موافقتنامه، دمشق به حضور پ.ک.ک و به ویژه شخص عبدالله اوج آلان رهبر پ.ک.ک در قلمروی خودرا نداد که او پس از یک دوره فرار در کنیا دستگیر و به ترکیه آورده شد که هم اکنون در زندان بسر می برد.
تقریبا همه احزاب سیاسی ترکیه، با سیاست های دولت حزب عدالت و توسعه در قبال سوریه به شدت مخالفت می ورزند. پیشتر نیز یک هیات بلندپایه از حزب جمهوریخواه خلق ترکیه، بزرگترین حزب مخالف این کشور به دمشق رفته و با بشار اسد و دیگر مقامات بلندپایه آن کشور دیدار و گفت و گو کرده است.
شبک/2011** 1064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تیم فوتبال امید ایران برای برگزاری اردو عازم ترکیه شد