سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زیرساخت های خدمات رسانی به عشایر در شهرستان مرودشت تقویت شود


به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت، صادق نكوییان در نخستین نشست شورای عشایر شهرستان مرودشت گفت: تنوع اقلیم آب و هوایی و پوشش گیاهی مناسب در استان فارس موجب سازگاری و شكل گیری بزرگترین جامعه عشایری در استان فارس شده و این استان را به قطب عشایر كشور تبدیل كرده است.
وی، جامعه عشایر فارس را متشكل از سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر(ممسنی و بویراحمد علیا) و هشت طایفه مستقل بیان كرد و گفت: این طایفه ها 27 هزار و 279 خانوار، جمعیتی افزون بر 147 هزار و 790 نفر دارند.
مدیركل امور عشایر فارس، تعداد شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس از جامعه عشایری استان را یك هزار و 200 شهید اعلام كرد و افزود: هم اینك 70هزار جوان رزمنده در 12حوزه و 126پایگاه مقاومت عشایری فعالیت دارند.
نكوییان ادامه داد: عشایر استان فارس سالانه افزون بر 16هزارتن گوشت قرمز، بیش از57هزار مترمربع انواع صنایع دست بافت معادل 44 درصد كل صنایع دستی استان و همچنین سایر فرآورده های دامی را تولید و روانه بازار مصرف می كنند.
مدیركل امور عشایر فارس، افزایش اعتبارات به این قشر مولد و محروم را خواستار شد و گفت: جامعه عشایری و روستایی از بسیاری از امكانات شهرنشینان محروم هستند و با توجه به این موضوع برای كمك و حمایت از آنها در شورای برنامه ریزی استان و سازمان امور عشایر كشور، پیشنهادهایی در قالب سند چشم انداز مطرح شده كه از آن جمله می توان به برنامه ریزی برای تدوین قانون ساماندهی جامعه عشایری اشاره كرد.
فرماندار و رئیس شورای عشایر شهرستان مرودشت هم در این نشست با اشاره به مولد بودن قشر عشایر گفت: استعدادهای عشایر در بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی قابل توجه است.
ماشاالله حیدرزاده افزود: در سفره روزانه ما دستاوردهای عشایر همواره دیده می شود و ما مدیون زحمات و تلاش آنها هستیم.
وی، به نقش صنعت توریسم و گردشگری در توسعه و رونق اقتصادی اشاره كرد و افزود: جامعه عشایری شهرستان با داشتن قابلیت های خوب می تواند در رونق این صنعت موثر باشد.
فرماندار مرودشت با اشاره به ابلاغ آیین نامه ساماندهی عشایر بیان كرد: لازم است اداره های مختلف این شهرستان در بودجه های سنواتی عشایر را به طور ویژه مد نظر قرار دهند.
رئیس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت هم در این نشست گفت: به علت تاثیر خشكسالی بر منابع آب و مراتع قشلاقی استان فارس و استان های همجوار و از طرفی به علت ظرفیت های چرا در مزارع، جمعیت عشایر شهرستان به ویژه عشایر قشلاقی افزایش یافته است.
سعید صالحی افزود: نتایج سرشماری سال87 عشایر كوچنده نشان می دهد جمعیت ییلاقی شهرستان مرودشت از جمعیت عشایر در 10 استان كشور بیشتر است و این مقایسه آماری نشان می دهد زیرساخت های اداری شهرستان برای خدمات رسانی به جامعه عشایر باید متناسب شود.
شهرستان مرودشت در 45 كیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
2027 /6118

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کمک رسانی ارتش عراق به عشایر البونمر با هلی کوپتر