سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



توصیه هایی برای گردگیری راحت تر


بیست ستون/ گردگیری از جمله کارهای تمام نشدنی و پر زحمت خانم های خانه دار برای تمیز کردن خانه است . هر چند نمی توانیم از شر گرد و خاک های همیشگی که روی وسایل منزل می نشیند خلاص شویم اما راه حل هایی برای کم شدن گرد و غبار و راحت تمیز کردن خانه وجود دارد .

راه ورود گرد و خاک به منزل را پیدا کنید

معمولا گرد و خاک از طریق درز در و پنجره ها وارد خانه می شود . باید این درزها را بگیرید تا علاوه بر جلوگیری از ورود گرد و خاک ، گرمای خانه به بیرون نشت نکند . در فصل سرما باید دریچه کولرها را بگیرید تا گرد و خاک وارد خانه نشود . دریچه کولر را ببندید و بعد از تمیز کردن آن مقوایی جلوی دریچه بگذارید تا به این صورت مانع ورود گرد و خاک به داخل خانه شوید . در فصل تابستان نیز هر بار که جارو می کشید ، کولر را خاموش کنید و با فرچه جاروبرقی ، دریچه کولر را جارو بکشید تا گرد و خاک آن گرفته شود و روی وسایل منزل ننشیند .

با خود گرد و خاک به خانه نیاورید

با ورود خودتان به داخل منزل گرد و خاک را همراه خود می آورید . گردو خاک روی کفش ، لباس و وسایل تان است ، با شما وارد خانه می شود . پس قبل از این که وارد شوید کفش هایتان را در خارج ورودی خانه در بیاورید . لباسهایتان را بتکانید و اگر چیزی خریده اید سریع به آشپزخانه ببرید و جابه جا کنید . جلوی در ورودی خانه موکت یا قالیچه کوچکی بیندازید و هفته ای یک بار آن را بشویید یا مرتب جارو کنید .

فیلتر جاروبرقی را مرتب تمیز کنید

چون منافذ فیلتر جاروبرقی بعد از مدتی کثیف و مسدود می شود و نمی توانید گردو خاک را در جارو جا کنید و به بیرون می آید .

کاغذ یا روزنامه را در خانه پاره نکنید

وقتی کاغذ یا روزنامه ای را پاره می کنید ، ذرات تشکیل دهنده آنها در هوا معلق می شوند و روی وسایل منزل می نشینند .

قبل از گردگیری کردن جارو بکشید

اغلب گرد و غبارها با جارو جمع می شوند و یا روی وسایل می نشینند که برای تمیزکردن آنها نباید از گردگیری پری استفاده کنید زیرا گرد و خاک به آنها نمی چسبد و تنها از جایی به جایی دیگر می رود. باید از گردگیری های ریز بافت یا پارچه های میکروفیبر استفاده کنید که گرد و خاک را به خود جذب می کنند و بد از گردگیری کردن به آسانی شسته می شوند و مجددا قابل استفاده اند. اگر می خواهید از پارچه های معمولی برای گردگیری استفاده کنید ، آنها را با آب مرطوب کنید تا گرد و خاک به آنها بچسبد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
گردگیری فرش