سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ادامه رایزنی‌های ظریف با مقامات ارشد کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس لندن


به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیرخارجه ایران و شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت صبح روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی کمک به مردم سوریه در لندن با یکدیگر دیدار کردند.

دراین دیدار طرفین درخصوص مسائل و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با یکدیگر گفت وگو کردند.

پیشتر وزیر خارجه کشورمان با بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل، والستروم وزیر خارجه سوئد، ملک عبدالله پادشاه اردن، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق ، حیدر علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه، دیدار و گفت‌وگو داشته است.

مسایل دوجانبه، مسایل منطقه از جمله بحران سوریه از جمله محورهای گفت وگو ظریف با مقامات یاد شده بوده است.

ظریف همچنین با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار و در خصوص روند اجرای برجام با وی گفت وگو داشت.

کنفرانس بین‌المللی کمک به مردم سوریه و منطقه پیش ازظهر روز پنجشنبه با حضور رهبران و مقامات ارشد 60 کشور جهان ازجمله جمهوری اسلامی ایران در لندن گشایش یافت.

در این کنفرانس که به میزبانی انگلیس برگزار شد کشورهای آلمان، نروژ،کویت و سازمان ملل، سران و مقامات 60 کشور و دبیر کل سازمان ملل متحد حضور دارند.

در جریان نشست‌های این کنفرانس قرار است مساله جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه برای بیش از 13 میلیون انسانی که از بحران انسانی در سوریه رنج می‌برند و همچنین بیش از4 میلیون سوری که از کشورشان گریخته‌اند، بررسی شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دیدارهای دوجانبه سران و مقامات کشورهای صادر کننده گاز ب