نجات قایق موتوری سانحه دیده در دهانه تنگه هرمز


رییس اداره حفاظت و ایمنی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: 2 نفر سرنشین قایق موتوری سانحه دیده در دهانه تنگه هرمز توسط تیم جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از خطر غرق شدن نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، اسماعیل مکی زاده در جمع خبرنگاران ضمن بیان جزییاتی از این سانحه، گفت: سرنشینان یک قایق موتوری که از بندرعباس عازم بندر خصب کشور عمان بود که به دلیل مشکل فنی در میانه دریا، سرگردان شدند.

وی افزود: بر اساس تماس دریافتی از قایق، اطلاعات مربوط به موقعیت حادثه از طریق جی پی اس(GPS) به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر عباس اعلام شد. پس از دریافت پیام اضطرار، بلافاصله شناور ناجی به موقعیت اعزام شد و توانست هر دو سرنشین این قایق را نجات دهد و پس از یدک کردن قایق، آنها را به بندر شهید ذاکری قشم منتقل کند.

رییس اداره حفاظت و ایمنی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر، موارد مکرری همچون تردد از مبادی غیرمجاز و توسط شناورهای غیراستاندارد مشاهده شده است.

وی ضمن بیان این مطلب که جلوگیری از تردد دریایی از مسیرهای غیرمجاز در حیطه وظایف سازمان بنادر نیست، خواستار شدت یافتن اقدامات دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در زمینه عملیات کنترل بر روی ترددهای دریایی در مسیرهای غیرمجاز شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فیلم واقعی از رودرویی آمریکا و قایق ایرانی در تنگه هرمز!!!