مدیرعامل مدیران‌خودرو: خریداران ایرانی خودروهای چینی، دو برابر خریداران چینی به تعمیرگاه می‌روند


مدیرعامل مدیران‌خودرو: خریداران ایرانی خودروهای چینی، دو برابر خریداران چینی به تعمیرگاه می‌روند

فارس/ مدیر عامل شرکت مدیران‌ خودرو گفت: میزان مراجعه خریداران ایرانی خودروهای چینی به تعمیرگاه‌ها، دو برابر میزان مراجعه خریداران چینی همین محصولات به تعمیرگاه‌ است.
ژانگ در یک نشست خبری در پاسخ به سؤالی در مورد میزان مراجعه خریداران ایرانی خودروهای چینی به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش، اظهار داشت: در حال حاضر ضریب مراجعه صاحبان خودروهای چینی مدیران‌ خودرو به تعمیرگاه‌ها، عدد 2 است که این عدد عبارت است از تعداد خودروهایی که به تعمیرگاه‌ مراجعه می‌کنند تقسیم بر کل تولید خودرو در همان بازه زمانی.
وی ادامه داد: میانگین ضریب مراجعه به تعمیرگاه‌ خودروسازان در ایران 2.7 است که این ضریب برای محصولات مدیران‌ خودرو کمتر از میانگین کشور است و به عدد 2 می‌رسد. وی تصریح کرد: میزان مراجعه خریداران چینی خودروهای چینی به تعمیرگاه‌ها، عدد یک است و خریداران این خودروها هر سال به‌ طور میانگین، یک مرتبه به تعمیرگاه‌ مراجعه می‌کنند. ژانگ در مورد دلیل اختلاف بین میزان مراجعه مصرف‌کنندگان ایرانی و چینی به تعمیرگاه‌ها نیز به فارس گفت: تفاوتی بین کیفیت قطعات وجود ندارد و اصولاً برای یک خودروساز صرفه اقتصادی ندارد که محصولاتش را با قطعات با کیفیت متفاوت تولید و عرضه کند، زیرا تأمین قطعات باید طوری صورت گیرد که تولید دارای توجیه اقتصادی باشد. وی ادامه داد: در عین حال، تیراژ تولید محصولات مدیران‌ خودرو نسبت به تولید محصولات چری در کشورهای دیگر عدد بالایی نیست که بخواهیم سطح کیفی متفاوتی برای این دو بخش تعریف کنیم.
مدیر عامل مدیران‌ خودرو با بیان اینکه اقلیم آب و هوایی محل مصرف خودروها در تفاوت موجود بین کیفیت این محصولات و میزان مراجعه مصرف‌کنندگان به تعمیرگاه‌ها مؤثر است، گفت: با توجه به آب و هوای 4 فصل ایران، برای عرضه محصولاتمان در خاورمیانه ابتدا آنها را در اقلیم ایران، تست می‌کنیم و پس از انطباق‌دهی به بازار عرضه می‌شود.
وی تأکید کرد: در مورد کیفیت قطعات، اختلافی بین خودروهای تولید شده در ایران و چین وجود ندارد، به جز در موارد خاص که با توجه به اقلیم آب و هوایی، تغییراتی صورت می‌گیرد تا قطعات عملکرد بهتری داشته باشند.
ژانگ در ادامه با اشاره به بازار 25 میلیون دستگاهی خودرو در چین، گفت: نمی‌توان برندی را در خودروسازی دنیا پیدا کرد که محصولش در چین عرضه نشود، به همین دلیل محصولات چینی در حال رقابت با تولیدات جهانی هستند.
وی همچنین از بررسی طرحی برای تعویض خودروهای دست‌دوم چینی مصرف‌کنندگان ایرانی خبر داد و گفت: سرد بودن بازار خودروهای دست‌دوم چینی در ایران به دلایلی مانند مناسب نبودن خدمات پس از فروش، مشکل در تأمین قطعات یدکی یا معطل شدن بیش از حد مشتریان برای دریافت قطعات یا خدمات اتفاق افتاده که قصد داریم با طرح جدیدی، این بازار را رونق دهیم.
* واردکنندگان قطعات یدکی تقلبی جریمه می‌شوند
رادین پیمان‌فر مدیر عامل شرکت خدمات پس از فروش مدیران‌ خودرو نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر قطعات تقلبی خودروهای چینی در بازار عرضه می‌شود، گفت: این قطعات ارزان‌تر از نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز به مشتریان عرضه می‌شوند اما کیفیت مناسبی ندارند.
وی تصریح کرد: درحال پیگیری طرحی هستیم که با کمک دولت، جرایمی برای واردکنندگان قطعات بی‌کیفیت وضع شود.
وی همچنین از هدف‌گذاری شرکت مدیران‌ خودرو برای کاهش ضریب مراجعه مشتریان به نمایندگی‌ها از عدد 2 به عدد یک در کمتر از 4 سال خبر داد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
هشدار پلیس به خریداران خودرو