سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری رزمایش مشترک بین ایران و عراق


برگزاری رزمایش مشترک بین ایران و عراقایرنا/ فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش و گشت های مشترک بین ایران و عراق در رودخانه اروند و دهانه اروند در آینده نزدیک خبر داد.

سردار قاسم رضایی چهارشنبه در حاشیه سفر به خرمشهر و بازدید از شرکت کشتی سازی اروندان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در نیمه اول سال جاری در راستای ارتقاء امنیت منطقه و قرارداد 1975 در شمال خلیج فارس در دهانه اروند و محدوده مشترک با عراقی ها رزمایش مشترک و گشت های مشترک خواهیم داشت.
وی گفت: خوشبختانه در اقداماتی که حوزه هنگ مرزی خرمشهر، دشت آزادگان، آبادان و ماهشهر در سال های قبل انجام داده تعاملاتی با مرزبانی کشور عراق داشتیم و همکاریها و اقدامات مشترکی برای حفظ امنیت اروند در دستور کار قرار گرفت.
سردار رضایی تصریح کرد: به همین منظور برای ارتقاء امنیت صیادان و بازرگانان باید گشت های مشترک همزمان با کشور عراق داشته باشیم به نحوی که در شرق خط تالوک گادر ساحلی ایران و در غرب خط تالوک کادر ساحلی عراق گشت هایی داشته باشند.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران امنیت مرزهای خشکی کشور را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: خوشبختانه در مرزهای خشکی امنیت بسیار بالایی برقرار استو
سردار رضایی افزود: در طول مرزهای غربی اعم از منطقه حدفاصل ایستگاه حسینیه خوزستان تا منطقه ایلام و حتی نزدیکی قصر شیرین مناطقی که دارای سفره های نفتی هستند برای اکتشاف نفت آماده هستند و می توان گفت کل منطقه غرب کشور همه آماده سرمایه گذاری است و ما مشکل و دغدغه امنیتی نداریم.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی در ادامه تقویت دریابانی را از اهداف عملیاتی سال 95 و برنامه توسعه ششم دانست.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه عمده ماموریت و اولویت دریابانی ما آبهای جنوب اعم از خلیج فارس و دریای عمان و رده های که در این منطقه وجود دارد می باشد نیاز است شناورهای ایستگاهی ایجاد شود تا بتوانند نقش پاسگاه شناور برای هنگ مرزی ایفا کنند و مراقبت های ویژه ای برای ترددهای غیرمجاز یا احیانا قاچاق کالایی در منطقه انجام دهند.
بیش از 800 کیلومتر مرز آبی و خاکی در استان خوزستان وجود دارد.

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
رزمایش مشترک بین نیروی هوایی ایران،امریکا و انگلیس