سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برنی سندرز در «وایومینگ» هم پیروز شد / نیویورک؛ ایستگاه بعدی نبرد سندرز و کلینتون


برنی سندرز، سناتور دموکرات، توانست در چهارمین پیروزی پی‌ در پی خود بر هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا را در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت وایومینگ شکست دهد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ببی بی سی نوشت: برنی سندرز، سناتور دموکرات، توانست در چهارمین پیروزی پی‌ در پی خود بر هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا را در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت وایومینگ شکست دهد.

به گزارش «انتخاب»، سندرز در چند هفته گذشته پیروز قاطع ایالت‌هایی بوده که انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها را برگزار کرده‌اند. او توانسته از ۸ انتخابات اخیر، در ۷ ایالت هیلاری کلینتون را شکست دهد.

با وجود این، کلینتون همچنان با اختلاف قابل توجهی در مجموع نتایج ایالت‌ها از سندرز پیش است.

ایالت وایومینگ که برای نامزدهای دموکرات کمترین تعداد نمایندگی انتخاباتی (۱۴ نماینده در انتخابات ایالتی و مجموعا ۱۸ نماینده در همایش سراسرس دموکرات‌ها) در میان سایر ایالات آمریکا را دارد، روز شنبه (نهم آوریل) انتخابات مقدماتی خود را برگزار کرد.

امروز همچنین جمهوری‌خواهان در کلورادو همایش حزبی خود را برگزار کردند و آن طور که گزارش شده تد کروز، سناتور اهل تگزاس، امیدوار است تعداد نمایندگی‌های بیشتری به دست آورد و فاصله خود با دونالد ترامپ را کمتر کند؛ هر چند در مجموع، آقای ترامپ همچنان با اختلاف فاحشی نفر اول رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان است.

اما اصلی‌ترین رقابت نامزدها دموکرات و جمهوری‌خواه تا ۱۰ روز دیگر در نیویورک برگزار خواهد شد.

برای برنی سندرز، انتخابات نیویورک با ۲۹۱ نمایندگی در حزب دموکرات، می‌تواند 'حکم مرگ و زندگی' داشته باشد.

او که در هفته‌های گذشته پیروز قاطع رقابت‌های ایالتی بوده، برای جبران فاصله خود با هیلاری کلینتون نیاز مبرم به پیروزی در نیویورک دارد.

ایالتی که خانم کلینتون هشت سال نماینده آن در مجلس سنا بوده و نظرسنجی‎ها هم او را با اختلافی اندک از سناتور سندرز، جلوتر معرفی می‌کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشتم نوامبر امسال برگزار می‌شود و طی آن جایگزین باراک اوباما که برای هشت سال به عنوان رئیس‌جمهوری دموکرات در کاخ‌سفید حضور داشته، انتخاب می‌شود.

این دو به زودی در نیویورک جدی‌ترین رقابت خود را شاهد خواهند بود.


ویدیو مرتبط :
ایستگاه یخ زده در نیویورک