سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هاوکینگ: انسانها فقط با زندگی در سیارات دیگر امکان نجات دارند/هشدار فیزیکدان مشهور


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استیون هاوکینگ،کیهان‌شناس و فیزیکدان مشهور هشدار داده است که انسانها با ساخته‌های خودشان در حال نابود کردن زمین هستند و تنها راه نجات‌شان در آینده زندگی در سیارات دیگر خواهد بود.

هاوكینگ اعلام كرده پسر در معرض خطراتی است که با دست خود ایجاد کرده  و تنها می‌تواند با استقرار و مسکونی‌سازی سیارات دیگر از انقراض و نابودی نجات پیدا كند.

او هشدار داده كه با  پیشرفت علم و تکنولوژی، خطرات بیشتری هم به دست انسان بوجود می‌آیند و به همین خاطر در هزار یا ده‌هزار سال آینده احتمال نابودی سیاره زمین حتمی خواهد بود. به گفته پروفسور هاوكینگ تا آن زمان بشر باید توانسته باشد به سیارات دیگر رفته باشد تا نابودی زمین باعث نابودی نژاد انسان نشود. این كیهان‌شناس مشهور جنگ هسته‌ای، گرم شدن کره زمین و ویروس‌هایی که با مهندسی ژنتیک طراحی و تولید خواهند شد را مهمترین مواردی دانسته كه نسل بشر را تهدید می‌كنند.

او در سخنرانی خود گفت: تا آن زمان ما باید راه خود را در فضا و ستارگان دیگر باز کرده باشیم تا وقوع فاجعه در کره زمین به معنای پایان بشریت نباشد.

پروفسور هاوکینگ همچنین به محققان نسل های آینده توصیه کرد  كه درباره اینكه دانش و فناوری چطور دنیا را تعییر می‌دهد آگاه باشند و به عموم مردم هم کمک کنند تا این موضوع را بهتر درک کنند. او تاكید كرد: کار علمی را که می‌خواهید انجام دهید به زبان ساده با دیگران مطرح کنید و شاید این باعث شود خودتان آن را بهتر بفهمید.


ویدیو مرتبط :
هشدار به خودم و تمامی انسانها