سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



محمود عباس: حماس با رژیم اسرائیل برای دولت در غزه و بخشی از سینا مذاکره کرد


محمود عباس: حماس با رژیم اسرائیل برای دولت در غزه و بخشی از سینا مذاکره کرد

ایرنا/ محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان گفت: حماس برای برپایی یک دولت مستقل در غزه و بخشی از سینا با رژیم صهیونیستی مذاکره کرده است.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام مخالفت خود با انتفاضه مسلحانه سوم از همگان برای تمرکز بر کار سیاسی و تظاهرات خودجوش مردمی بر مبنای حاکمیت بین المللی دعوت کرد.
به گزارش روزنامه الشروق مصر، عباس این سخنان را در دیدار با فعالان رسانه ای مصری در قاهره و در حاشیه سفرش به مصر بیان کرد و افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین با هماهنگی کامل با کشورهای عربی به ویژه مصر، عربستان و اردن و هیات عربی پیگیریها، عمل می کند .
وی در پاسخ به سئوالی درباره مخالفت حماس با کنترل گذرگاه رفح توسط تشکیلات خودگردان گفت: مذاکراتی با مصر در این زمینه برای تعیین جزییات نحوه فعالیت این گذرگاه به ویژه پس از بستن تمام کانالها در منطقه مرزی رفح در جریان است؛ مصر از زمان مبارک همواره مخالفت خود را با وجود این کانالها اعلام کرده است.
عباس تاکید کرد: با انتفاضه سوم یا هرگونه اقدام مسلحانه دیگری موافق نیستم بلکه آنچه مورد نظر ماست یک تجمع و وحدت مردمی است زیرا اسراییلی ها می خواهند ما دست به سلاح ببریم تا بتوانند به این بهانه ما را از بین ببرند؛ ما در انتفاضه دوم متحمل خسارات زیادی شدیم و غزه سه بار تخریب شد، الان هم برادران در غزه درپی آغاز حمله جدیدی علیه رژیم صهیونیستی هستند تا بهانه لازم را برای خراب کردن کرانه غربی به دشمن صهیونیستی بدهند.
محمود عباس پس از بررسی قضیه فلسطین و تحولات سرزمین های اشغالی با سیسی، از تماس هایی با آمریکایی ها در قاهره و عمان در برهه اخیر خبر داد و گفت: منتظر جواب مسوولان رژیم صهیونیستی درخصوص توقف شهرک سازیها و آزادسازی 30 اسیر گرفتار شده پیش از توافق اسلو هستیم، درصورتی که آنها پاسخ مثبتی به این موارد ندهند ما به راه حل های سیاسی روی می آوریم که مهمترین این راهها محاکم بین المللی، متوقف کردن توافقات با رژیم صهیونیستی به ویژه توافقات امنیتی است زیرا آنها تمام توافقات فی مابین را زیرپا گذاشته اند.
عباس در دیدار با سیسی نیز گفته بود: ما دولت نیستیم؛ تشکیلات خودگردان هم نیستیم و هیچ اختیاری نداریم؛ من به شخصه برای ورود و خروج به منطقه باید اجازه بگیرم، پس دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم.


ویدیو مرتبط :
تلفات نظامیان اسرائیل در نبرد با حماس در غزه