سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اچ تی سی 10 مجهز به اسنپدراگون ۶۵۲ و ثبت تنها ۲۵۱ دستگاه پیش خرید در دو فروشگاه بزرگ چین


اچ تی سی 10 مجهز به اسنپدراگون ۶۵۲ و ثبت تنها ۲۵۱ دستگاه پیش خرید در دو فروشگاه بزرگ چینزومیت/ اچ‌ تی‌ سی به منظور رقابت با سایر کمپانی‌هایی که گوشی‌های هوشمند رده بالایی را با قیمت نازل در اختیار کاربران چینی قرار می‌دهند، تصمیم گرفته تا نسخه‌ای از اچ تی سی ۱۰ را که به تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ مجهز است، راهی بازار کند، اما چینی‌ها از این موضوع استقبال چندانی نکرده‌اند، چراکه تنها ۲۵۱ دستگاه از پرچمدار اچ تی سی در ۱۱ روز اول در دو فروشگاه بزرگ چین به فروش رفته است.

شاید در ابتدا به نظر برسد که بسیاری از کاربران در زمان خرید گوشی‌های هوشمند خود توجهی به مشخصات فنی و ماژول‌های مورد استفاده در آن نمی‌کنند، اما گویا چینی‌ها این چنین نیستند و تراشه‌ی مورد استفاده در گوشی‌های هوشمندی که خریداری می‌کنند، از اهمیت بالایی برای آن‌ها برخوردار است. براساس گزارش منتشر شده توسط Focus Taiwan، چینی‌ها با عدم استقبال از تصمیم اچ تی سی برای عرضه‌ی پرچمدارشان با تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۵۲، پاسخ این کمپانی تایوانی را داده‌اند.

گزارش منتشر شده حکایت از این دارد که تنها ۲۵۱ دستگاه از اچ‌تی‌سی ۱۰ در ۱۱ روز اول پیش فروش این محصول خریداری شده است. اچ‌تی‌سی در نظر دارد تا با سایر رقبای چینی موجود در بازار این کشور نظیر لی اِکو و هواوی که گوشی‌های هوشمند رده بالا را با قیمت بسیار معقول راهی بازار می‌کنند، رقابت کند. حال به نظر می‌رسد این کمپانی با انتخاب اسنپدراگون ۶۵۲ و عرضه‌ی اچ تی سی ۱۰ با قیمت ۵۸۴ دلار، علاوه بر اینکه نتوانسته موفقیت چندانی را کسب کند، بلکه با واکنش سرد بازار چین روبرو شده است.

البته نمی‌توان پیش فروش را به عنوان فاکتوری برای موفقیت یا عدم موفقیت یک گوشی هوشمند در بازار به حساب آورد، اما اغلب کمپانی‌ها پیش فروش محصول خود را برای سنجش موفقیت با عدم موفقیت محصولشان پیاده می‌کنند تا از آمار و ارقام به دست آمده پیش بینی خوبی از واکنش بازار داشته باشند. با توجه به پیش خرید ۲۵۱ دستگاه گوشی هوشمند از کشوری که بیش از یک میلیارد خریدار بالقوه داره، به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی شکست تلخی را در چین تجربه کرده است. پس از انتشار گزارش مربوط، سهام این کمپانی ۱۰ درصد کاهش یافت.

نکته‌ای که از آمار منتشر شده می‌توان برداشت کرد، شکست سیاست در پیش گرفته شده توسط اچ‌تی‌سی در کشور چین است. این کمپانی تلاش کرده تا به قیمت کاهش قیمت محصول، قدرت سخت‌افزاری گوشی هوشمند خود را کاهش داده و کاربران را از بکارگیری آخرین تراشه‌ی پرچمدار موجود در بازار محروم کرد.

به طور حتم رفتار کاربران چینی را باید تلنگری برای کمپانی‌های مختلف فعال در بازار عنوان کرد که بار دیگر نشان داد که کاربران بسیار باهوش هستند و به همه‌ی جزئیات توجه می‌کنند.

اچ‌تی‌سی در بازار هندوستان سیاست بسیار مناسبی را در پیش گرفت، بطوریکه کاربران هر دو گزینه‌ را در اختیار داشتند و می‌توانستند گزینه‌ی مورد نظر خود را خریداری کنند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: زومیت


ویدیو مرتبط :
اچ تی سی ویگرو با بورد اصلی اچ تی سی و حافظه 16