علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مبادا آمریکا از روح ظریف دولت سوء استفاده کند


به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالگرد فرار تاریخی محمدرضا پهلوی از کشور در سال ۵۷، اظهار کرد: سرنوشت نهایی تمام جانیان مانند پهلوی است؛ یعنی یا باید فرار کنند یا به دست ملت خودشان مانند صدام اعدام شوند. خدا کند چنین سرنوشتی برای حکام ستمگر اسرائیل، آمریکا و آل‌سعود رقم بخورد.

وی افزود: این حکام ستمگر بخصوص آل‌سعود باید منتظر چنین روزی باشند؛ یعنی یا اعدام در پیش دارند یا فرار؛ این خاندان کثیف هم مانند خاندان پهلوی باید فرار کنند و بروند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع خارج کردن قلب رآکتور اراک و انجام تعهدات در چارچوب برجام توسط ایران، گفت: امیدوارم هیأت ایرانی برنامه‌هایش را طوری انجام دهد که مردم را خوشحال کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی به موضوع دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند و در عین حال مدعی هستند که ما اشتباهی وارد آب‌های ایران شدیم ولی هر چه هست، آفرین به نیروهای دریایی جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران که با شهامت و قدرت از مرزهای ایران دفاع می‌کنند.

وی افزود: سپاه پاسداران با قدرت و شهامت تفنگداران آمریکایی را محاصره و دستگیر کرد و این یک پیام روشن برای آمریکا و سایر کشورها است که ایران کشوری قوی و مقتدر است و اِعمال قدرت می‌کند و در عین حال در جای خودش رأفت اسلامی را هم به خرج می‌دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: مردم باید بدانند و مسئولین باید باور داشته باشند که آمریکایی‌ها دست از زورگویی و قلدری برنمی‌دارند. دولت آمریکا یک دولت طاغوت است و زور می‌گوید، دبه می‌کند، نقض پیمان می‌کند و نقض عهد انجام می‌دهد و اگر تحریم‌ها را هم بردارد، با عنوان دیگری آنها را مجددا تحمیل می‌کند؛ خب بنابراین با این دولت زورگو چه باید کرد؟

خطیب نماز جمعه تهران گفت: باید ببینیم اسلام در این رابطه به ما چه می‌گوید. قرآن کریم می‌فرماید «اگر تسلیم ظالم شدید و ملاحظه حال او را کردید، ظالم، ظلم را بیشتر می‌کند».

وی افزود: تا کی می‌خواهیم این برنامه را در پیش بگیریم که آنها به ما بگویند آفرین که به تعهداتتان عمل کرده‌اید، اما از طرفی آنها تعهدات خود را بشکنند و به آن عمل نکنند. قرآن به ما دستور داده که انظلام و پذیرش ظلم به مانند ظلم، گناهی بزرگ محسوب می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه نباید این‌طور باشد که دشمن عهدشکنی ‌کند و ما در مقابل آن هیچ ‌کاری انجام ندهیم، اظهار کرد: ما باید عکس‌العمل نشان بدهیم و در مقابل زورگویی آنها بایستیم و واکنشی درخور داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: قرآن می‌فرماید «در عهدنامه‌ها و تعهدات با دشمن، تا آنجایی که آنها ایستادند، شما هم بایستید.» در جای دیگر می‌فرماید «با مشرکین در کنار مسجدالحرام نجنگید و حرمت خانه خدا را حفظ کنید، اما اگر آنها با شما جنگیدند، شما هم بجنگید، مقابله به مثل کنید و خونشان را هم بریزید و نگویید که آنها، ما را کشتند ولی ما بنابر حفظ حرمت مسجدالحرام، آنها را نمی‌کشیم». البته قرآن می‌فرماید «به اندازه تجاوز دشمن، با او مقابله کنید و نه بیشتر»؛ یعنی قرآن به اصل عدالت در این رابطه اهمیت زیادی می‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکید قرآن بر این است که در مقابل متکبر، تکبر داشته باشید و تواضع نکنید، تصریح کرد: یعنی اگر دشمنان دبه کردند و نقض عهد انجام دادند، شما هم نقض عهد و دبه کنید.

آیت‌الله موحدی کرمانی به دولت توصیه کرد: با یک اقدام متقابل، آمریکا را ادب کنید و کاری کنید که آنها بفهمند شما دولتی جدی و شجاع هستید. مبادا دشمن از روح لطیف و ظریف شما سوءاستفاده کند و مبادا وفاداری شما را به ترس ترجمه کند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به جنایات و اقدامات عربستان سعودی در منطقه، گفت: عربستان با جنایات فراوانش و حماقت‌هایش، قطعاً به سقوط نزدیک شده است. شهادت شیخ نمر در منطقه و جهان، عکس‌العمل‌های بسیاری داشت و قطعاً این اتفاق، وضع حکام سعودی را تغییر می‌دهد و این ظلم‌ها اجازه نمی‌دهد که این حکومت باقی بماند.

وی اضافه کرد: مگر شیخ شهید آیت‌الله نمر چه کرد و چه گفت که گردنش را زدند؟ مگر لشگرکشی داشت و اقدام مسلحانه انجام داد؟ شیخ نمر یک عنصر آمر به معروف بود و حق می‌گفت و اعتراض می‌کرد؛ بنابراین مگر جواب معترض این است که حلقومش را ببرند؟ فریادهای حق‌طلبانه شیخ نمر برای همیشه خواهد ماند و نظام سعودی را ساقط خواهد کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی خطاب به حکام آل‌سعود، گفت: شما حرمت خانه خدا را مراعات نکردید و نمی‌کنید و حرمت کعبه را هم مراعات نمی‌کنید. اقدامات شما مانند حرکت ابرهه است. شما به شرافت، عظمت و رحمت خانه خدا آسیب وارد کردید؛ بنابراین منتظر باشید همان عملی که خدا با ابرهه کرد را بر سر شما بیاورد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به مسئله انتخابات تاکید کرد: ما امروز در یک مقطع بسیار حساسی هستیم و امتحان سختی را در پیش داریم. انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی مسئله ساده‌ای نیست. شما دیدید رهبر معظم انقلاب خطر نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آمریکا را بیان کردند و سپس نیز فرمودند اگر آمریکا بتواند در مجلس هم نفوذ می‌کند؛ این یک هشدار جدی است و باید مراقب بود.

وی افزود: باید انسان‌هایی به مجلس راه پیدا کنند که امتحان خودشان را در انقلاب پس داده و تبعیت از ولی‌فقیه را نیز نشان داده باشند و انسان‌هایی باشند که از آمریکا نترسند و همانند مقام معظم رهبری به جنگ با آمریکا بیایند.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: ممکن است خیلی‌ها باشند که در تهران یک لیست ۳۰ نفره را به طور کامل نشناسند؛ در این زمینه رهبری فرمودند «بنده نگاه می‌کنم آن کسانی که این فهرست را معرفی کرده‌اند، چه کسانی هستند و اگر دیدم آنها، انسان‌های متدین، مومن و انقلابی هستند، به حرفشان اعتماد می‌کنم و به آنها رأی می‌دهم. اما اگر دیدم از نگاه اینها، مسائل دینی و استقلال کشور خیلی اهمیت ندارد و دلشان دنبال حرف آمریکا و غیرآمریکاست، به حرفشان اعتماد نمی‌کنم».

وی تصریح کرد: اگر لیستی از افراد مومن و انقلابی با سابقه روشن دیدیم، باید از آن استقبال کنیم و امیدوارم چنین عملی شکل بگیرد و انسان‌های مومن و انقلابی در صدد تشکیل چنین لیستی بربیایند و یک فهرستی از انسان‌های صالح، شایسته، خدوم، دلسوز، نترس و شجاع در معرض رأی مردم قرار بگیرد و رهبری به این لیست اعتماد کند و به آن رأی بدهند.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان با بیان اینکه امیدوارم خدا به همه ما بصیرت و نگاهی عمیق بدهد، گفت: تک‌تک آرای مردم، کار خود را می‌کند و از طرفی آن کسانی که وارد این صحنه‌ها می‌شوند باید صدق و اخلاص داشته باشند و تعصبات گروهی و سهم‌خواهی‌ها را کنار بگذارند و سعی کنند افراد صالحی وارد مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شوند.


ویدیو مرتبط :
سوء استفاده از آزادی و خشم مقدس امام روح الله