علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



شش نکته برای اینکه وزن کاهش یافته تان را حفظ کنید


شش نکته برای اینکه وزن کاهش یافته تان را حفظ کنیدایسنا/ دستگاه تست سرچراغ گازی شده در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان طراحی و ساخته شد.
این دستگاه با هدف رفع خاموشی سرچراغ روشنایی معابر در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط مهندس علی اصغر پاکدامن، کارشناس برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق استان با همکاری مهندس علیرضا قیومی، مدیر توزیع برق شهرستان سمنان و با نظارت مهندس سیدمحمد موسوی‌زاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ساخته و آماده بهره‌برداری شده است.

مهندس سیدمحمد موسوی‌زاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در خصوص جزئیات این اختراع گفت: در حال حاضر روش معمول جهت رفع خاموشی معابر توسط سیمبان روشنایی بررسی قطعات به صورت مجزا داخل سرچراغ اعم از لامپ، ایگناتور و بالاست انجام می‌شود و به دلیل احتمال خطای ناشی از تشخیص نادرست سیمبان، امکان برکناری قطعات و کاهش راندمان وجود دارد، لذا روشن ماندن معابر یک منطقه جهت تشخیص و رفع عیب سرچراغ‌های معیوب، علاوه بر تلف شدن انرژی الکتریکی، کاهش عمر تأسیسات و نارضایتی مردمی را به همراه دارد.

موسوی زاده ادامه داد: با بهره گیری از این دستگاه و با نمونه‌گیری از خروجی‌های ایگناتور که داخل سرچراغ نصب است، می‌توان یک مدار تست چراغ را ایجاد کرد و از طریق این مدار، تست قطعات داخل سرچراغ شامل بالاست، ایگناتور و لامپ را مورد بررسی قرار داد، همچنین با توجه به خروجی‌های ارسالی از مدار تست سرچراغ و طبق برنامه‌نویسی صورت پذیرفته، قطعه معیوب سرچراغ تشخیص داده شده و بر روی صفحه نمایشگر به نمایش گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با انجام تست توسط این روش و دستگاه موجود، ضریب شناسایی قطعه معیوب صفر شده و زمان صرف شده برای رفع خاموشی به حداقل میزان خواهد رسید.

موسوی زاده با بیان این که گواهینامه ثبت اختراع این دستگاه از سوی اداره ثبت اختراعات اخذ شده است، گفت: این دستگاه نمونه داخلی و خارجی نداشته و طراحی و ساخت آن حدود 7 ماه به طول انجامیده و به میزان 300 نفر ساعت زمان صرف شده و مبلغ 10 میلیون ریال نیز سرمایه گذاری جهت طراحی و ساخت آن هزینه شده است.





منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
‫کاهش وزن و حفظ وزن مناسب ‬‎