سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تغذیه/ میوه ای برای تاخیر در مرگ


نمناک/ توصیه های تغذیه ای اثرات بسیاری در سلامت جسم و روح دارند به طوری که میوه ها و خوردنی های طبیعی مثل میوه آواکادو علاوه بر زیبایی پوست و مو می توانند منجر به افزایش طول عمر و تاخیر در مرگ می شود.

مطالعه متخصصان تغذیه نشان می دهد که آووکادو با کاهش وزن، احتمال ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی، علایم آرتروز و کلسترول و افزایش جذب مواد مغذی و سلامت چشم، به حفظ سلامتی و طول عمر کمک می کند.
میوه آووکادو طی چندین سال گذشته به یک میوه محبوب، به ویژه تبدیل شده است. در حال حاضر در بیشتر رستوران های زنجیره ای و عموم مردم، این میوه به صورت سالاد یا دسر و با ادویه های گوناگون مصرف می کنند .

آووکادو یک میوه ضدالتهابی و حاوی فیتوسترولها، آنتی اکسیدان ها، کاروتینوئید و اسیدهای چرب امگا 3 است. آووکادو حاوی ترکیباتی به نام ASU است که سنتز کلاژن را افزایش می دهد و سبب کاهش درد آرتروز و استئو آرتریت می شود.
آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با انواع بیماری ها مقابله می کنند. حتماً می گویید این جور میوه ها مال از ما بهتران است و این روزها با قیمت سر به فلک کشیده ی آن ها چه کسی می تواند به آنتی اکسیدان و ویتامین فکر کند؟ شاید حق با شما باشد. اما اگر می توانید به شکرانه ی عظمت الهی از تمام نعمت هایش استفاده کنید.
فیبر موجود در آووکادو سبب احساس سیری طولانی مدت می شود و اسیدهای چرب موجود در آن، مرکز سیری در مغز را فعال می کنند.
اگر قصد دارید چند کیلویی کم کنید آووکادو در خدمت شماست. نصف آووکادو حاوی 3٫4 گرم فیبرهای حلال و غیرحلال است. بدن به این فیبرها نیاز دارد تا عملکرد سیستم گوارش بدن را در شرایط مطلوبی نگه دارد. علاوه بر این، فیبرهای حلال اجازه نمی دهند که گلوسیدها با سرعت بالا جذب بدن شوند. برای همین باعث می شوند که شما مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید و به سراغ غذا خوردن نروید

آووکادو همچنین حاوی اسید اولئیک است. این اسیدهای چرب وظیفه ی فعال کردن بخشی از مغز را بر عهده دارند که فرمان احساس سیری را صادر می کند. چربی های اشباع نشده ی مفیدی که حاوی اسید اولئیک هستند در مقایسه با چربی های اشباع شده و چربی های ترانس موجود در مواد غذایی صنعتی احساس سیری بیشتری ایجاد می کنند. هر چه شما بیشتر احساس سیری داشته باشید طبیعتاً کمتر به سوی خوراکی های مختلف گرایش پیدا می کنید و دریافت کالری های کمتر به لاغری و زیبایی اندام شما منجر می شود.
آووکادو منبع فوق العاده ی لوتئین است. این کاروتنوئید مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از ابتلا به بیماری های مربوط به چشم پیشگیری به عمل می آورد.
تک تک این نعمت ها پرده ای از قدرت بی کران پروردگاری است که با عشق برای بندگانش خلق کرده تا از آن ها «بخورند و بیاشامند و اسراف نکنند». آووکادو نیز جزو همان نعمت هایی است که در عین خوشمزگی فواید شگفت انگیز زیادی برای سلامت بدن دارد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دستگاه تغذیه سبزیجات ریشه ای و میوه