سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رشد 5.8 برابری داوطلبین زن برای ورود به خانه ملت از استان قزوین


نصرت الله علیرضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از پایان مهلت یک هفته ای برای نام نویسی از داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی دوره دهم 23 داوطلب زن از حوزه های انتخابیه استان قزوین ثبت نام کردند، در حالی که در دوره قبل این رقم 4 نفر بود.
وی یادآور شد: در حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز 17 داوطلب زن و در حوزه های انتخابیه بوئین زهرا-آوج و تاکستان نیز هرکدام سه داوطلب زن برای ورود به مجلس دهم نام نویسی کرده اند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در دوره قبل (نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی) شاهد ثبت نام 3 داوطلب زن از حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز و یک داوطلب از حوزه بوئین زهرا-آوج بودیم و در حوزه تاکستان فرد نیز ثبت نامی نداشتیم.
علیرضایی افزایش مشارکت زنان برای ثبت نام در انتخابات مجلس را به فال نیک گرفت و گفت: این موضوع نشان از آگاهی بیشتر بانوان نسبت به حقوق و جایگاه اجتماعی خود دارد و حاکی از آن است که پذیرش مسئولیت های اجتماعی، سیاسی و مدیریتی زنان در جامعه در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ می باشد و از مقبولیت عمومی نیز برخوردار شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه امسال برگزار می شود.
3013/ 6128

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مصاحبه سید حمیدرضا طباطبایی نایینی جمعه برنامه خانه ملت استان اصفهان در تاریخ هف