سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چالش/ نتایج آزمون گرافیکی تراشه Adreno 530 مشخص شد


چالش/ نتایج آزمون گرافیکی تراشه Adreno 530 مشخص شددیجی کالا/ سری قبلی تراشه‌های رده‌بالای شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 810، ایرادها و ضعف‌هایی داشت که موجب نارضایتی کاربران شده بود. حالا سری جدید این تراشه‌ها تولید شده و گویا خیلی بهتر و قوی‌تر از مدل قبلی است. اما در سری Snapdragon 820، «پردازنده‌ی گرافیکی» (GPU) جدیدی به نام Adreno 530 به کار رفته و آزمون‌هایی که روی آن انجام شده، نتایج جالبی را نشان می‌دهد.

شرکت «کوالکوم» (Qualcomm) اعلام کرده که اسنپدراگون ۸۲۰ ضعف‌های مدل قبلی را ندارد و خیلی قوی‌تر ساخته شده، کارایی آن ۴۰ درصد ارتقا پیدا کرده و مصرف باتری آن هم ۴۰ درصد کم‌تر از اسنپدراگون ۸۱۰ است. در اسنپدراگون ۸۱۰ از پردازنده‌ی گرافیکی Aderno 420 استفاده شده بود.

نتایجی که از آزمون تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ به دست آمده بود، چندان جالب نبود در حالی که تست‌های قبلی و جدید اسنپدراگون ۸۲۰ آمار جالب توجهی را در مقایسه با مدل قبلی و سایر نمونه‌های موجود در بازار ارایه می‌دهد.

ضمن بررسی آمار و نتایج دو تست برنامه‌ی GFXBenchmark که روی Aderno 530 انجام شده، متوجه می‌شویم که پردازنده‌ی گرافیکی موجود در تبلت Pixel C از شرکت گوگل آماری نزدیک به اسنپدراگون ۸۲۰ دارد. در این تبلت از تراشه‌ی بسیار قدرتمند NVIDIA Tegra X1 استفاده می‌شود.

همچنین در آزمون دوم می‌بینیم که پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GT600 که شش‌هسته‌ای است و در گوشی آیفون 6S Plus استفاده می‌شود، بعد از تبلت Pixel C در رتبه‌ی سوم جا دارد. گفته می‌شود که گوشی سامسونگ گلکسی S7 از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده خواهد کرد.

البته در نتایج این آزمون، نشانه‌ای از مصرف کم‌تر باتری، آن‌طور که کوالکوم ادعا می‌کرد، دیده نمی‌شود.


منبع: دیجی کالا


ویدیو مرتبط :
اولین تیزر غول گرافیکی AMD،آیا همان تراشه Fiji ست؟