سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پارلمان افغانستان: ترامپ مریض روانی است و نیاز به معالجه دارد


پارلمان افغانستان: ترامپ مریض روانی است و نیاز به معالجه دارد

تسنیم/ نمایندگان پارلمان افغانستان در نشست امروز خود نسبت به اظهارات نژادپرستانه و ضداسلامی دونالد ترامپ واکنش نشان دادند.

اعضای پارلمان افغانستان اظهارات دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات آینده امریکا را تبعیض آشکار علیه مسلمانان عنوان کردند.

نمایندگان مجلس افغانستان می‌گویند که ترامپ با این اظهارنظر، شایستگی ریاست‌جمهوری آمریکا را ندارد.

«ظاهر قدیر» معاون اول پارلمان افغانستان در این رابطه گفت: اظهارات نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا در خصوص مسلمانان تبعیض آمیز است و آن را محکوم می‌کنیم.

قدیر افزود: پارلمان افغانستان از مقام‌های آمریکایی می‌خواهد که به ایجاد تعصب میان ادیان دامن نزنند.

«غلامحسین ناصری» از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز در این رابطه اظهار داشت: موضع‌گیری دونالد تامپ در مورد مسلمانان را محکوم می‌کنیم، وی با الفاظ رکیک ملت اسلامی را مورد اهانت قرار داد.

ناصری افزود: آمریکا به جهان افتخار می‌فروشد که بهترین دموکراسی را دارد اما برخی سیاستمداران مطرح آن کشور با ارتجاعی‌ترین حرکت به یک ملت بزرگ دنیا توهین می‌کنند.

«خلیل‌الله شهیدزاده» از دیگر اعضای پارلمان افغانستان نیز گفت: دونالد رامپ مریض روانی است و نیاز به درمان دارد، وی لیاقت ریاست‌جمهوری آمریکا را ندارد.

این نمایندگان همچنین با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در سطح جهان خاطرنشان کردند که در نتیجه سیاست نادرست آمریکا روزانه صدها مسلمان در کشورهای اسلامی کشته می‌شوند.

دونالد ترامپ در واکنش به حادثه تیراندازی دو مسلمان در ایالت کالیفرنیای آمریکا خواستار منع ورود مسلمانان به آمریکا شد.

ترامپ گفته بود تا زمانی که نفهمیم چگونه با این مشکل و خطرات ناشی از آن روبرو شویم؛ نمی‌توانیم قربانی دست افرادی باشیم که عقل ندارند و فقط به جهاد اعتقاد دارند و برای جان انسان هیچ ارزشی قائل نیستند.

این اظهارات ترامپ واکنش‌های زیادی را در داخل آمریکا نیز به دنبال داشت.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مریض روانی