سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امحای 25 تن پوشاک تاناکورا در مهاباد


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بیش از 25 تن انواع پوشاک دست دوم، مستعمل و غیر قابل مصرف موسوم به تاناکورا در مهاباد امحاء شد.

کارشناس مسئول صنایع غذایی شبکه بهداشت و درمان مهاباد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان البسه که از قاچاقچیان در مبادی ورودی مرزی کشف و ضبط شده بود، به علت غیربهداشتی بودن و امکان به خطر افتادن سلامتی مردم امحاء شد.

علی محمدزاده ارزش این میزان پوشاک را 900 میلیون ریال اعلام کرد.

وی گفت: این پوشاک غیرقابل استفاده و مستعمل با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان دادستان، فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری، تعزیرات حکومتی، سازمان اموال تملیکی و نیروی انتظامی در این شهرستان امحاء شد.

محمدزاده با هشدار نسبت به مخاطرات استفاده از این نوع پوشاک افزود: لباس های دست دوم در صورت استفاده می تواند شخص را به انواع بیماری های پوستی از جمله قارچ مبتلا کند.

وی همچنین از معدوم کردن بیش از شش هزار عدد انواع داروهای روان گردان، مخدر و جنسی در حاشیه معدوم سازی این پوشاک نیز خبر داد و گفت: این میزان داروهای غیرمجاز در طول ایام نوروز با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، نظارت بر اماکن، اصناف و شبکه بهداشت و درمان در سطح این شهرستان کشف شده بود.

بازار تاناکورای مهاباد هم اکنون از تامین کنندگان اصلی لباس های دست دوم دیگر بازارهای تاناکورا و مغازه های تاناکورای دیگر شهرها محسوب می شود به طوری که بسیاری از مهاباد به عنوان پایتخت تاناکورای کشور یاد می کنند.

این بازار که نام خود را از سریال تلویزیونی قدیمی سالهای دور از خانه (اوشین) به یادگار دارد، همان مرکز عرضه لباس های دست دوم خارجی است که قدمت آن به حدود 25 سال پیش برمی گردد.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.


ویدیو مرتبط :
کشف و ضبط 25 تن انواع پوشاک قاچاق