علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



سازمان های دریایی با استانداردهای بین المللی مدیریت داده های این بخش آشنا می شوند


به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، فرناز غیاثی رییس مرکز ملی داده های اقیانوسی و دریایی این پژوهشگاه از برگزاری کارگاه آموزشی ' مفاهیم پایه در مدیریت داده­ های دریایی ' در 11 بهمن ماه خبر داد.
وی گفت: در این کارگاه آموزشی که با حمایت برنامه بین المللی تبادل داده ها و اطلاعات اقیانوسی (IODE) در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار می شود، مقدمه ای بر مفاهیم پایه مدیریت داده های دریایی مبتنی بر ابزار آموزشیOcean Teacher ارائه خواهد شد.
دبیر علمی این کارگاه افزود: شرکت کنندگان با شناخت مفاهیم تئوری پایه با برخی از قابلیت های مقدماتی مرتبط با پردازش و بصری سازی داده های ایستگاهی دریایی به صورت عملی با استفاده از نرم افزار Ocean Data View آشنا خواهند شد.
وی ادامه داد: سرفصل های آشنایی با فعالیت ها و وظایف کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی، آشنایی با فعالیت ها، وظایف و برنامه بین المللی تبادل داده ها و اطلاعات اقیانوسی، آشنایی با قابلیت های مرکز ملی داده های اقیانوسی و دریایی ایران، مفاهیم مدیریت داده، فرمت داده ها و فراداده های دریایی، سیستم های اطلاعاتی، ایجاد مجموعه داده منطقه ای از پایگاه های داده بین المللی و چگونگی تولید و انتشار محصولات داده ای با استفاده از نرم افزار Ocean Data View را از اهم موضوعات مورد بحث و بررسی در این کارگاه است.
رئیس مرکز ملی داده های اقیانوسی و دریایی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی محققان و سازمان های دریایی کشور با استانداردهای پذیرفته شده در زمینه مدیریت داده های دریایی توسط مجامع رسمی بین المللی و همچنین کمک به تولید داده، محصولات و خدمات با کیفیت در زمینه داده های دریایی و ایجاد بستری مناسب جهت به اشتراک گذاری دانش و خبرگی میان سازمان ها عنوان کرد.
برنامه IODE در سال 1961 زیر نظر کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی (IOC) ایجاد شده است. هدف از این برنامه افزایش تحقیقات و اکتشافات دریایی از طریق تسهیل تبادل داده ها و اطلاعات بین اعضا آن است.
موفقیت این برنامه به میزان مشارکت اعضا و همکاری مؤسسات و دانشمندان مستقلی بستگی دارد که نه تنها باید در زمینه داده ها و اطلاعات اقیانوسی مطلع باشند بلکه باید در زمینه توسعه و ارتقای سیستم IODE نیز خبره باشند.
در طول 50 سال گذشته، اعضای IOC شبکه ای با بیش از 80 مرکز ملی داده های اقیانوسی در کشورهای جهان به منظور جمع آوری، کنترل کیفیت و ذخیره سازی میلیون ها مشاهدات اقیانوسی ایجاد کرده اند. مرکز ملی داده های اقیانوسی و دریایی ایران (INCOD) کار خود را با حمایت سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و زیر نظر کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی در سال 1374 آغاز کرد، این مرکز یکی از اعضای برنامه IODE و نماینده آن در کشور جمهوری اسلامی ایران است.
علمی 9014**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سازمان و مدیریت: بالندگی مدیر، سازمان، رفتار کلیات حسابداری مدیریت مدیریت و انگی