سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دو موج برفی تا پایان پاییز در راه اردبیل


به گزارش خبرنگار ایرنا نقشه های پیش یابی نشانگر شکل گیری ناوه به شکل نسبی عمیق روی غرب خاورمیانه با منشاء رطوبتی دریاهای مدیترانه و سرخ هستند که در حرکت شرق سوی خود از ظهر یکشنبه هفته آینده از جانب غرب وارد کشورمان شده و اثرهای آن به تدریج در استان اردبیل نیز پدیدار خواهند شد.
ازسویی توده هوای سرد و ناپایداری هم اکنون روی شبه جزیره بالکان و جنوب روسیه قرار دارد که از دریای سیاه تغذیه رطوبتی می شود و در حرکت خود به سوی شرق از اواخر وقت یکشنبه در حوالی جنوب غرب دریای خزر و منطقه قفقاز با ناوه دریاهای مدیترانه و سرخ ادغام و سبب تشدید بارش ها در استان اردبیل خواهد شد.
اوج بارش برف ناشی از این سامانه جوی از یکشنبه شب تا اواخر وقت دوشنبه پیش رو و عمده فعالیت آن در قسمتهای مرکز ؛ شرق و جنوب استان اردبیل خواهد بود.
با گذر این سامانه ؛ جوی کم و بیش پایدار بر منطقه اردبیل حاکم می شود ولی برف ؛ سرما و یخبندان آن برای چندین روز متوالی در منطقه ماندگار خواهد بود.
آخرین موج بارش برف پاییز امسال نیز در واپسین روزهای آذر ماه وارد استان اردبیل می شود و به نظر می رسد ساکنان منطقه و به خصوص در مرکز و شمال این استان شب چله پر برف و سرمایی را تجربه خواهند نمود.
در صورتی که در الگوی نقشه ها تغییر مهم ایجاد نشود از روز شنبه 28 آذر ماه جاری توده هوای سرد و ناپایدار وارد استان اردبیل شده و تا واپسین ساعات پاییز سبب ریزش برف و کاهش قابل توجه دمای هوا خواهد شد.
در چهارشنبه شب به خاطر نفوذ هوای پرفشار از عرض های شمالی آسمان اردبیل تمام ابری همراه وزش باد با بیشینه سرعت 53 کیلومتر در ساعت از جانب شمال شرق است و دمای هوا در اردبیل به منفی پنج درجه سلسیوس (سانتیگراد) کاهش یافته است.
این وضعیت تا قبل از ظهر فردا (پنجشنبه) در قسمتی از استان اردبیل و به خصوص در نواحی منتهی به استان گیلان ادامه می یابد .
6019/6016

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پاییز برفی ایردموسی در بخشهای مختلف خبری