سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



درمان مشکلات ناشی از سرماخوردگی با شکلات


65آیا می دانستید شکلات یکی از بهترین مواد خوراکی برای درمان گلودرد و سرفه های مکرر باشد و به درمان شما کمک کند این ماده خوش طعم و پرطرفدار درمان های بسیار مفید و موثری برای سرماخوردگی دارد

شکلات به عنوان یکی از بهترین تجویزها برای درمان سرفه از سوی متخصصان اعلام شد.

پروفسور آلین مورسی، محقق دانشگاه هال در گزارش بین‌المللی خود نوشت در تحقیقات علمی گسترده‌ای که اخیراً انجام گرفته، تأثیر خواص موجود در کاکائو بر التیام بخشی به سیستم تنفسی و گلو دردهای ناشی از سرماخوردگی بررسی شد.

این مطالعات نشان داد، نسل جدید داروهای ساخته شده از پودر خالص کاکائو اثر التیام بخشی فوق‌العاده‌ای بر درمان سرفه‌های مزمن و تسکین بخشی سرفه‌های ناشی از گلو درد خواهد داشت.

پروفسور مورسی ادامه می‌دهد، آزمایشی که به مدت 12 ماه بر 163 بیمار مبتلا به سرفه مزمن انجام گرفت، نشان داد تجویز دارویی به نام روکاکائو به کاهش سرفه‌های مزمن کمک می‌کند. همه ما شنیده‌ایم که ترکیب عسل و لیمو داروی خانگی قدیمی برای التیام بخشیدن به سرفه‌های خشک و مزمن است اما اکنون با تولید نسل داروی‌های بدون عارضه ساخته شده از پودر کاکائو می‌توان تجویز مؤثرتری را برای نسخه‌های طبیعی درمان سرفه جایگزین کرد. شکلات سیستم تنفسی را آرام می‌کند و تارهای صوتی در افرادی که به التهاب حنجره مبتلا می‌شوند را نرم می‌کند. همچنین این بررسی‌ها اثبات کرده است شربت‌های کاکائو تأثیر بادوام‌تری از داروهای ضد‌سرفه و ضد‌آلرژی موجود در بازار خواهد داشت.

همچنین آلکالوئید‌ها و ترکیبات ضد درد موجود در شربت کاکائو به تسکین سرفه کمک زیادی می‌کند. این آزمایش نشان داد با مصرف شربت‌های ساخته شده از کاکائو، سرفه‌های بیمار 2 روز زودتر از مصرف سایر داروهای ضد سرفه تسکین پیدا می‌کند و احتمال بازگشت آلرژی در بیماران بسیار کمتر خواهد بود و دیگر آنتی اکسیدان‌های موجود در کاکائو، فعالیت نورون‌های عصبی را که در سرفه‌های مزمن نقش دارند کاهش می‌دهد.

باید توجه داشت نبود عوارضی مانند خواب آلودگی یا وابستگی‌های دارویی و عوارض گوارشی باعث شده است تا تولید شربت‌های شکلاتی مورد استقبال کارخانه‌های داروسازی و پزشکان قرار بگیرد.


ویدیو مرتبط :
علت سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان و درمان سرماخوردگی