سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ غیر فعال کردن تبلیغات شخصی سازی شده در ویندوز ۱۰


آی تی آموزی/ غیر فعال کردن تبلیغات شخصی سازی شده در ویندوز ۱۰

اگر یک بار هم وبگردی کرده باشید، احتمالا نگاه تان به تبلیغات شخصی سازی شده مایکروسافت، گوگل و دیگر شرکت ها افتاده است. هرچند ویندوز ۱۰ به خودی خود نمی تواند از نمایش تبلیغات جلوگیری کند، در این مقاله نشان خواهیم داد که چگونه این تبلیغات را در حساب مایکروسافت و برنامه های ویندوز غیر فعال کنید.

وین فون/ اگر یک بار هم وبگردی کرده باشید، احتمالا نگاه تان به تبلیغات شخصی سازی شده مایکروسافت، گوگل و دیگر شرکت ها افتاده است. هرچند ویندوز ۱۰ به خودی خود نمی تواند از نمایش تبلیغات جلوگیری کند، در این مقاله نشان خواهیم داد که چگونه این تبلیغات را در حساب مایکروسافت و برنامه های ویندوز غیر فعال کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

ویندوز ۱۰ نیز مانند نسخه های قدیمی ویندوز، شامل راهکار هایی برای پول در آوردن از سیستم عامل برای مایکروسافت است. یکی از این راه ها تبلیغات است. کوکی های دنبالگر مایکروسافت (کوکی ها هنگام مراجعه به وب سایت های مایکروسافت بر روی سیستم شما نصب می شوند) وبگردی شما در مرورگر مایکروسافت اج یا هر مرورگری که از آن استفاده می کنید را پیگیری می کنند. مایکروسافت اطلاعات جستجو های شما مانند جستجو هایی که توسط کرتانا انجام شده است را ثبت می کند. هر چند به گفته مایکروسافت این اطلاعات فقط و فقط برای شخصی سازی تبلیغات استفاده می شود ولی کل این بند را می توان در یک جمله خلاصه کرد؛ مایکروسافت حواسش به شما هست و به احتمال زیاد این رخداد حس خوبی به شما نمی دهد!

مایکروسافت سپس همه این داده های مربوط به فعالیت شما را گردآوری می کند تا وبگردی شما را شخصی سازی کند و تبلیغاتی که بیش تر با سلیقه شما مطابقت دارد را در وب سایت هایش مانند MSN و دیگر برنامه ها به نمایش بگذارد. قابل درک است اگر دیدن این دسته تبلیغات را ناخوشایند بدانید و نگرانی هایی در رابطه با حریم شخصی خود داشته باشید. نمی توان کسی را یافت که با تمام ایده های یک شرکت احساس راحتی کند، حتی مایکروسافت که افراد را هدف تبلیغات قرار می دهد، مخصوصا وقتی که این داده ها را از منابعی غیر از مرورگر به دست می آورد.

در حالیکه مایکروسافت گزینه ای برای غیر فعال کردن کامل تبلیغات در ویندوز ۱۰ ارایه نمی دهد، تنظیمات در اختیار کاربر قرار داده شده است که کاربر بتواند کنترل کند در ویندوز ۱۰ تبلیغات چگونه برایش نشان داده شود. فرض کنیم مایکروسافت گزینه ای در اختیار ما قرار داده است تا بتوانیم تبلیغات را کاملا غیر فعال کنیم. در این صورت چه می شود؟ به جرات می توان گفت اگر این اتفاق بیفتد، در اینترنت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و بسیاری از وب سایت ها که تنها از طریق تبلیغات درآمد زایی دارند، قادر به ادامه فعالیت نیستند.

قبل از این که سراغ چگونگی مدیریت تبلیغات در ویندوز ۱۰ برویم، لازم است راه های متفاوت شخصی سازی تبلیغات را بدانیم. در ویندوز ۱۰، این دسته از تبلیغات به سه گونه به نمایش درمی آیند؛ تبلیغات در مرورگر، هر وقت حساب کاربری را به ویندوز دسکتاپ، موبایل، کنسول اکس باکس و دیگر دستگاه ها و آخرین راه نیز درون برنامه های ویندوز است.

راه های غیر فعال کردن تبلیغات شخصی سازی شده
گرچه مایکروسافت راه های متفاوتی برای نشان دادن این دسته از تبلیغات دارد، تقریبا برای مدیریت همه چیز باید به یک جا مراجعه کرد؛ حساب کاربری مایکروسافت.

اگر دیگر تمایل ندارید تبلیغات با توجه به فعالیت های پیشین شما نمایش داده شوند، این گونه می توانید آن را غیر فعال کنید:

برای شروع، مرورگر خود را باز کنید و به این آدرس مراجعه کنید
choice.microsoft.com
توجه: مطمئن شوید به حساب اصلی مایکروسافت خود وارد شده باشید. اگر نه، از حساب کاربری خارج شوید و با حساب اصلی که در ویندوز ۱۰ وارد کرده اید، وارد شوید.

در این صفحه می توان اطلاعات بیش تری در رابطه با رویکرد مایکروسافت در مورد تبلیغات بخوانید. در سمت راست صفحه، دو بخش وجود دارد تا این تبلیغات را غیر فعال کنید. هر دو گزینه را بر روی OFF قرار دهید تا دیگر تبلیغات شخصی سازی شده را نه در مرورگر خود ببینید و نه هر وقتی که از حساب کاربری استفاده می کنید و وارد آن شده اید.

انصراف از تبلیغات هدفمند در برنامه های ویندوز در ویندوز ۱۰
اگر می خواهید نمایش تبلیغات هدفمند در برنامه های ویندوز را متوقف کنید از راهی که در ادامه آورده شده است استفاده کنید:

از میانبر Windows+I استفاده کنید تا تنظیمات را باز کنید.
به بخش Privacy و سپس General بروید. گزینه Let apps use my advertising ID for experiences across apps را غیر فعال کنید.
توجه: انجام این کار شناسه تبلیغاتی شما را ریست می کند.

انصراف از تبلیغات هدفمند در برنامه های ویندوز روی ویندوز ۱۰ موبایل

انجام این کار در ویندوز ۱۰ موبایل بسیار ساده و شبیه به ویندوز ۱۰ دسکتاپ است.

تنظیمات را باز کنید. وارد بخش Privacy و سپس Advertising ID شوید.
در نهایت گزینه Let apps use my advertising ID for experiences across apps را غیر فعال کنید.

این همه آن چیزی است که لازم است بدانید. اکنون می توانید از ویندوز ۱۰ استفاده کنید و به وبگردی بپردازید بدون آنکه هدف تبلیغات شخصی سازی شده مایکروسافت قرار بگیرید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آموزش فعال،غیر فعال کردن کارت شبکه لن یا وایرلس ویندوز