فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



صنایع دستی دزفول با برند کشورهای خارجی به فروش می رسد


یعقوب زلقی روز یکشنبه به ایرنا افزود:بیش از 100 نوع صنایع دستی در دزفول به صورت کلی و جزئی در حال تولید است که این تولیدات به دلیل نبود بازاریابی مناسب پس از خرید از هنرمندان در کشورهای دیگر با برند خارجی به فروش می رسد و نامی از دزفول و حتی کشور سازنده آن هنگام عرضه این محصولات برده نمی شود.
وی با اشاره به اینکه صادرات صنایع دستی دزفول هدفمند نیست افزود:واسطه ها در مواردی 10 تن انواع صنایع دستی تولید دزفول را خریداری و به دیگر شهرها و برخی کشورها منتقل می کنند اما از آنجا که در دیگر کشورها بسته بندی می شوند با برند همان کشور به فروش می رسند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول به حلقه مفقود بازاریابی در ارائه صنایع دستی دزفول اشاره کرد و گفت:هنرمندان دزفول به دلیل اینکه قادر به بسته بندی و بازاریابی صنایع دستی تولیدی نیستند آنها را به واسطه ها می فروشند و آنان نیز محصولات تولیدی را به شرکت های بسته بندی سپرده تا به شکلی زیبا و با نام دیگر کشورها بسته بندی کنند که این امر اجحاف در حق صعنتگران صاحب نام دزفولی است.
زلقی اظهار کرد:در حال حاضر چند کشور از جمله روسیه و لهستان تقاضای ارائه صنایع دستی دزفول در نمایشگاه های بین المللی را کرده اند که اداره میراث فرهنگی دزفول آمادگی خود را برای ارائه صنایع دستی همراه با هنرمندان بصورت نامحدود اعلام کرده است.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی روسیه پنجم خردادماه برگزار می شود گفت: تاکنون یک نفر از هنرمندان دزفول برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده است و به روسیه اعزام خواهد شد.
سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول اظهار کرد:با توجه به هزینه سفر جهت حضور هنرمندان در نمایشگاه های بین المللی صندوق مهر رضا (ع) اقدام به اعطای وام با کارمزد پایین به صنعتگران دزفول کرده است تا بتوانند با دریافت این وام هزینه سفر خود را تامین کنند.
زلقی افزود:در حال حاضر صنایع دستی تولید دزفول در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات،قطر و کویت عرضه می شود اما نامی از دزفول و ایران هنگام عرضه این محصولات برده نمی شود.
7278/6068

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تبانی راهنمایان گردشگر با فروشندگان صنایع دستی در قابل توریست های خارجی