ترویج مصرف کالای ایرانی راهکار مقابله با کالای قاچاق


رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی توسط رسانه‌ها به درستی ترویج شود.

رحیم بنامولایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند همت همگان است و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی چه در مرحله پیشگیری و چه در مرحله مبارزه با متخلفان بسیار راهگشاست.

وی افزود: خدمت برای مردم نیازمند از خودگذشتگی و ایثار است و با شعار و فعالیتهای سیاسی منفعت طلبانه و ناکارآمد نمی‌توان راه به جایی برد، لذا ضروری است مدیران با صرف نظر از تمایلات شخصی، تنها رضای خدا و دستیابی به اهداف سازمانی معطوف به خدمت رسانی را دنبال کنند و از حاشیه سازی و حاشیه پردازی به جد پرهیز کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز هیچ خلاء قانونی نداریم بلکه باید در مراتب اجرای قانون قاطعانه عمل کرد. برخورد قاطعانه با متخلفان یکی از بهترین سبکهای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

بنامولایی ادامه داد: بهترین شیوه پیشگیری، پرداختن به موضوع جایگزینی است، بدین معنا که با جایگزین کردن کالاهایی که سود و منفعت را برای کالاهای قاچاق محدود می‌کنند، سود قاچاقچیان را به حداقل ممکن برسانیم یعنی دیگر صرفه اقتصادی نداشته باشد که افرادی به قاچاق کالا و ارز مبادرت کنند.

رییس اتاق بازرگانی البرز خاطرنشان کرد: عرصه قاچاق کالا بسیار وسیع است و نیازمند برنامه ریزی برای رفع این مشکل است. نباید اینگونه فکر کرد که کالای خارجی از کالای ایرانی بهتر است، این تفکر اشتباهی است که باید در عمل اصلاح شود.

وی گفت: هرگاه کارخانه‌های داخلی سطح کمی و کیفی کالاهایش را افزایش و قیمت رقابتی مناسبی را عرضه کند و مضافا فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی توسط رسانه‌ها به درستی ترویج شود و همچنین تمامی دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی هماهنگی لازم برای رفع نیاز بازار را داشته باشند قطعا شاهد پدیده شوم قاچاق نخواهیم بود.

این مسئول افزود: هدایت جامعه در این حوزه باید با برنامه ریزی دقیق‌تری صورت بگیرد و صدا و سیما باید الگوی مصرف را به درستی تدوین کند. بی‌الگویی در این حوزه با توجه به گستردگی فعالیت رسانه‌های غربی ضرر جبران ناپذیری به کشور می‌زند لذا اگر صدا و سیما در این حوزه برنامه ریزی نکند قطعا بیگانگان الگوی مصرف جامعه ما را به سمت و سوی دلخواه سوق می‌دهند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خجالت می کشم کالای ایرانی مصرف نکنم!