سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دادگاه بلژیک ۲ مظنون بازداشتی را به همدستی با عامل فراری حملات پاریس متهم کرد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت چهار روز از حملات مرگبار و خونین پاریس، تحقیقات در این خصوص همچنان در فرانسه و بلژیک در جریان است.

بنابه گزارش شبکه تلویزیونی BFMTV، دادگاه فدرال بلژیک روز دوشنبه دو مظنونی را که اخیرا در جریان تحقیقات در خصوص حملات پاریس بازداشت شده بودند، به همدستی با «عبدالسلام صلاح» عامل فراری حملات پاریس که اخبار ضد و نقیضی در خصوص دستگیری وی وجود دارد، متهم کردند.

این مظنونان که روز شنبه گذشته در چارچوب تحقیقات پلیس بلژیک در خصوص حملات پاریس در شهرهای بروکسل و مولنبیک بازداشت شده‌ بودند، به اتهام مشارکت در حمله تروریستی و مشارکت در فعالیت‌های یک گروه تروریستی متهم شدند و تحت بازداشت موقت قرار گرفتند.

به گزارش شبکه آر.تی.ال، این دو مظنون متهم به آن هستند که پس از حملات پاریس به عبدالسلام صلاح کمک کرده‌اند که از پاریس خارج شود.

بنابر اعلام وکیل یکی از بازداشت‌شدگان وی یک جوان 21 ساله بلژیکی ساکن منطقه مولنبیک است که هیچگونه سابقه قضایی ندارد و برای سرویس‌های پلیس این کشور ناآشناست.

دومین مظنون متهم به همدستی با عبدالسلام صلاح نیز فردی به نام «محمد عمری» است.

نیروهای بلژیکی روز دوشنبه از بازداشت «عبدالسلام صلاح» ساکن حومه بروکسل که یکی از مظنونان حملات پاریس است،‌ خبر دادند. این در حالیست که دقایقی پس از انتشار خبر بازداشت وی مقامات و رسانه‌های خبری با اصلاح خبر اولیه خود گزارش دادند که فرد بازداشت شده عبدالسلام نیست و مظنون دیگری است.

شامگاه روز جمعه (22 آبان) حمله گروهی از افراد مسلح به یک استادیوم،‌ یک رستوران و یک تالار موسیقی در شهر پاریس، به مرگ نزدیک به 130 تن منجر شد و بیش از 350 تن را نیز زخمی کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته و اعلام کرده است که این «آغاز طوفان» است.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
دستگیری 2 مظنون حملات پاریس