سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جزییات میادین نفتی ایران در مذاکرات نهایی اعلام می شود/تولید 75 درصد نفت کشور از میادین خشکی


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عبدالمحمد دلپریش، روز یکشنبه در نشست تخصصی معرفی طرحهای نفتی خشکی ایران اظهار داشت : هدف اصلی اجرای قراردادهای IPC، افزایش ضریب بازیافت و همچنین تولید صیانتی از مخازن است و انتظار می رود مدل جدید قراردادهای نفتی ایران بتواند، مشارکت شرکت های ایرانی و خارجی را تسهیل کند.
این مقام آگاه ، نقش میادین خشکی در تولید نفت و گاز کشور را یادآور شد و گفت :حدود ٧٥ درصد نفت خام و ٥٠ درصد گاز کشور در میدانهای بخش خشکی استخراج می شود.
دلپریش گفت: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بخش خشکی فعالیت می کنند و پیش بینی می شود که در آینده، شرکت نفت و گاز اروندان پس از مناطق نفت خیز جنوب به دومین تولید کننده نفت ایران تبدیل شود.
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران ، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را بزرگترین شرکت تولیدکننده نفت ایران معرفی کرد و گفت : حدود ٧٠ درصد نفت خام کشور توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تولید می شود و میدانهای بزرگی مانند اهواز، مارون، آغاجاری و گچساران در حوزه مسئولیت این شرکت واقع شده اند.
دلپریش افزود : شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در استانهای خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بخشی از لرستان فعالیت دارد.
وی اضافه کرد : شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز ٥٠ درصد گاز و بخشی از نفت کشور را تولید می کند و در سایر نقاط کشور به استثنای استان های شمالی گیلان، گلستان و مازندران فعالیت دارد.
قرار است 52 میدان نفتی و گازی با هدف جذب منابع مالی و فناوری های جدید در همایش بین المللی رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران به نمایندگان شرکت های نفتی داخلی و خارجی معرفی شوند.
طی نشست های تخصصی همایش بین المللی رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران پروژه های بخش بالادستی صنعت نفت که شامل میادین دریایی و خشکی است به سرمایه گذاران معرفی می شوند.
همایش بین المللی رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران از صبح روز گذشته (شنبه هفتم آذر) با حضور نمایندگان 137 شرکت بین المللی از کشورهای مختلف در سالن اجلاس سران کار خود را آغاز کرد.
همایش مزبور با استقبال شرکت های بین المللی فعال در صنعت نفت ایران و جهان مواجه شده بطوری که شرکت های معتبر نفتی، برای اطلاع از مفاد این مدل جدید قرارداد، نمایندگانی را به تهران اعزام کرده اند.
کارشناسان در نشست تخصصی عصر دیروز که با عنوان معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی از منظر حقوقی و قراردادی برگزار شد، بخش هایی از جزئیات مدل جدید قراردادهای نفتی ایران(IPC) را برای نمایندگان داخلی و خارجی شرکت های نفتی تشریح کردند.
اقتصام(5)**2022** 1559

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
زنگنه: اولویت در میادین نفتی مشترک است