سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دغدغه‌های زنان غربی را به‌عنوان اولویت زنان ایرانی مطرح نکنیم


فرشته روح‌افزا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: اولویت‌های اصلی زنان ایرانی را فراموش کردیم و به‌جای آن به همایش‌ها و گفت‌وگوهایی در رابطه با خشونت علیه زنان می‌پردازیم که از مشکلات فعلی زنان ما نیست.

وی ادامه داد‌: آیا واقعاً مشکل زن ایرانی تک‌خوانی، سفر به خارج از کشور و یا حضور در ورزشگاه‌هاست یا لازم است به مباحث مهم جامعه از جمله افزایش طلاق، بالارفتن سن ازدواج یا کاهش ازدواج و دلایل آن بپردازیم. متأسفانه به‌جای اینکه به مشکلات اصلی جامعه بپردازیم مسائلی مانند خشونت علیه زنان را مسئله اصلی جلوه می‌دهیم و آب به آسیاب دشمن می‌ریزیم و بستر گزارشات احمد شهید را فراهم می‌کنیم.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: باید بحث افزایش طلاق در کشور را جدی بگیریم، فراموش‌کرده‌ایم که بالاترین حق یک زن مادری است، لازم است برای احقاق این حق، بر مسئله افزایش مرخصی زایمان کار کنند یا مسائلی که به این حق زنان برمی‌گردد مانند بیمه زنان خانه‌دار.

وی افزود: متأسفانه دغدغه‌های زنان غربی را به‌عنوان اولویت زنان ایرانی مطرح می‌کنند، اگر به‌واقع می‌خواهیم مانند آنها عمل کنیم در تمام حوزه‌ها مانند آنها رفتار کنیم، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست غربی از سوی دولت حمایت می‌شوند در حالی که در کشور ما با حقوق اندک تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

روح‌افزا با طرح این سؤال "چرا مشاوره‌های صحیح در مراکز مختلف به خانواده‌ها داده نمی‌شود تا علل واقعی طلاق ریشه‌یابی شود؟"، افزود: به سلامت جسمی و روحی زنان و ورزش آنها توجهی نمی‌شود اما  تماشای ورزش در ورزشگاه‌ها را مسئله زنان می‌دانیم.

وی با این تذکر "مسائل زنان و خانواده را اولویت بندی کنیم و مراقب به خطا رفتن در این حوزه باشیم" تصریح کرد: تاکنون چند برنامه در صدا و سیما داشته‌ایم که بحث آسیب‌ها را مطرح کند؟ ریشه‌های طلاق از جمله عدم‌شناخت صحیح، اعتیاد و فضای مجازی موضوعاتی است که در قالب برنامه‌های مختلف می‌توان در رسانه ملی مطرح کرد.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
زنان ایرانی و زنان آمریکایی