یک موکب‌دار عراقی: نتیجه کار برای امام حسین(ع) را در زندگی‌ام لمس کرده‌ام


"هیثم" جوانی عراقی و از موکب‌داران ایام اربعین است که در شهر کوفه در موکبی که سالها پیش در خانه خود راه‌اندازی کرده است، از زائران امام حسین(ع) پذیرایی می‌کند. او می‌گوید که نتیجه کار برای امام حسین(ع) را در زندگی‌اش لمس کرده است.

هیثم که خود را خادم امام حسین(ع) می‌خواند و در ایام اربعین مشغول خدمات‌رسانی و پذیرایی از زائران است، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، به عراق اظهار کرد: خدمت به زائران امام حسین(ع) افتخاری است که نصیب من شده است. خوشحالی زایدالوصفی در وجود من است که قابل بیان نیست. خدمت به زائران امام حسین(ع) زمان و مکان نمی‌شناسد و در این چند روز منتهی به اربعین خدمت‌رسانی به زائران نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از چندین ماه قبل از اربعین خود را برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) آماده می‌کنم. در این موکب، خدمات شبانه‌روزی از سوی من و خانواده‌ام به زائران ارائه می‌شود. خدماتی از جمله تهیه آب آشامیدنی، توزیع غذای گرم در سه وعده، فراهم کردن خدمات رفاهی و سرویس بهداشتی به زائران ارائه می‌شود.

هیثم گفت: باید بهترین شرایط برای زائران امام حسین(ع) فراهم شود. همه این کارها فی‌سبیل‌الله است. در این موکب هیچ وعده غذایی تکراری به زائران نمی‌دهیم بلکه سه وعده غذایی گرم برای زائران توزیع می‌شود.

این موکب‌دار عراقی افزود: در هر وعده غذایی بین سه تا چهار هزار پرس غذا به زائران ارائه می‌شود. 250 کیلوگرم گوشت نیز در یک وعده غذایی پخت می‌شود. شام نیز که وعده غذایی متفاوتی است و بین زائران، آب‌گوشت مخصوص شهر خودمان را توزیع می‌کنیم.

وی در خصوص آغاز فعالیت و راه‌اندازی این موکب گفت: سال 2006 میلادی بود که این موکب با توزیع روزی 25 کیلوگرم ماهی بین زائران راه‌اندازی شد. پخت غذا در این موکب از یک دیگ و قابلمه خانه خودم شروع شد و این در حالی است که امروز 17 دیگ بزرگ پخت غذا به همراه 14 آشپز در حال خدمات‌رسانی هستند؛ اینها همگی از رحمت الهی و عنایت امام حسین(ع) به بنده بوده است. سال به سال به خدمات‌دهی زائران نیز اضافه می‌شود.

هیثم ادامه داد: کار برای امام حسین(ع) یک تجارت اخروی است، تجارتی که نتیجه آن را در زندگی خودم لمس کرده‌ام. من اگر در سال برای خدمت به زائران امام حسین(ع) 60هزار دلار هزینه کنم در همان سال 300 هزار دلار درآمد دارم.

این موکب‌دار که 30 سال سن دارد، اولین موکب را در شهر خود راه اندازی کرده و معتقد است خدمت به زائران امام حسین(ع) توفیقی الهی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
موکب شاه حسین گویان میدان امام حسین ع شنب غازان - تبریز