برگزاری نخستین مسابقه تلویزیونی طراحی لباس


نخستین مسابقه زنده طراحی لباس در پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، برای پخش از یکی از شبکه‌های تلویزیونی ضبط می‌شود.

به گزارش ایسنا، این مسابقه که در نوع خود یکی از روش‌های استاندارد در رویدادهای مربوط به مد و لباس است، با ثبت نام طراحان متقاضی در سایت iranmode.com آغاز می‌شود و از بین آن‌ها افراد واجد شرایط انتخاب می‌شوند.

طراحان منتخب با حضور هیئت داوران و براساس موضوع اعلام‌شده و با توجه به امکانات و مواد اولیه ارائه‌شده، مراحل ایده تا محصول را به اجرا درمی‌آورند.

هدف از این مسابقه، متمایز کردن طراحان خلاق و ایده‌پرداز و همچنین تشویق طراحان به کسب مهارت‌های لازم در طراحی لباس مانند طراحی، الگو، برش، دوخت و بویژه اجرای استاندارد و کیفی‌سازی جشنواره مد و لباس فجر است.

ضبط تلویزیونی این مسابقه و پخش آن برای عموم، اقدام مهمی برای آشنایی مخاطبان و علاقه‌مندان به مد و لباس با موضوع طراحی لباس و اهمیت تأثیرگذاری آن است.

برگزاری 15 نشست در جشنواره مد و لباس فجر

اساتید دانشگاهی و کارشناسان صنعت در جشنواره مد و لباس فجر، 15 نشست‌ تخصصی برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، این نشست‌ها در سه بخش صنعت، فرهنگی هنری، علمی و دانشگاهی با هدف ارائه راهکارهای تخصصی در حوزه کاربردی کردن پوشاک ایرانی اسلامی، بررسی فعالیت‌های دانش‌بنیان، بهره‌گیری از کسب تجربیات موفق موجود در کشور و ایجاد ارتباطات مؤثر در زنجیره صنعتگران، تولیدکنندگان و طراحان برگزار و از حضور برجسته‌ترین اساتید دانشگاهی و کارشناسان صنعت در آن استفاده می‌شود.

حضور در این نشست‌ها برای علاقه‌مندان آزاد است. تقویم برگزاری نشست‌ها و عناوین آن‌ها به‌زودی از طریق ستاد خبری و وب‌سایت جشنواره اعلام می‌شود.

پنجمین جشنواره مد و لباس فجر 10 اسفندماه سال جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود. جزییات دقیقی درباره‌ی نحوه برگزاری این جشنواره تاکنون منتشر نشده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
لباسی که برای مسابقه طراحی لباس طراحی کردم