سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آلمان هم به ائتلاف نظامی مبارزه با داعش در سوریه می‌پیوندد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" از تغییر رویکرد آلمان در سیاست خود در قبال سوریه خبر داده و نوشت: آلمان هواپیماهای شناسایی و کشتی جنگی به سوریه اعزام می کند و به این ترتیب بر خلاف روند سابق خود در مبارزه با داعش به صورت نظامی مشارکت می کند.

به نوشته "تاگس اشپیگل" دولت آلمان به عنوان واکنشی به حملات تروریستی پاریس با هواپیماهای شناسایی تورنادوی خود و یک کشتی جنگی در مبارزه علیه داعش در سوریه مشارکت می کند. علاوه بر این یک هواپیمای سوخت رسان و شناسایی ماهواره ای نیز در این عملیات انجام می گیرد. این تصمیمات را روز گذشته صدر اعظم آلمان و وزرای مربوطه در برلین اتخاذ کردند.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در این باره گفت: ما نباید تداوم تقویت داعش را به نظاره بنشینیم. شبه نظامیان داعش با هزاران جنگجو که بخش های وسیعی از سوریه و عراق را تحت تسلط خود درآورده اند خود را به عنوان مسئول حملات تروریستی پاریس با حدود 130 قربانی اعلام کرده اند.

وزیر امور خارجه آلمان هم تاکید کرد که مسئله اعتبار آلمان مطرح است. ما نه تنها احساس همدردی بلکه همبستگی خود را در این راستا ابراز کرده ایم.

وزیر دفاع آلمان هم به این مسئله اشاره کرد که کشتار غیر انسانی داعش همچنین در هر زمانی می تواند آلمان را هم هدف قرار دهد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده چهار تا شش تورنادوی آلمانی باید جنگنده های ائتلاف ضد داعش در سوریه و عراق را حمایت کنند اما هیچ بمبی را پرتاب نمی کنند. یک ناوچه آلمانی نیز مسئولیت حفاظت از ناو هواپیمابر " شارل دو گل" که فرانسوی ها آن را به شرق مدیترانه اعزام کرده اند بر عهده می گیرد. هواپیماهای سوخت رسان نیز سوخت گیری های هوایی در عملیات های تهاجمی طولانی را امکان پذیر می سازند. عملیات شناسایی ماهواره ای نیز از دیگر برنامه های آلمان است.

"توماس اوپرمن"، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان تصویب قریب الوقوع این عملیات نظامی توسط پارلمان را اعلام کرده است. وی تصریح کرد که در کنار رویکرد سیاسی همچنین یک اقدام نظامی در سوریه ضرورت دارد. بنابراین ما به سرعت و در هفته آینده در این باره مشورت و تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی این مسئله را که مشارکت آلمان در عملیات ضد ترور خطر حملات تروریستی در آلمان را افزایش می دهد رد کرد.

از محافل دولتی آلمان شنیده می شود که یک مجوز سازمان ملل برای چنین عملیاتی وجود ندارد. چنین مجوزی با توجه به موضع سرسختانه مخالف روسیه غیر واقع بینانه است. حملات هوایی علیه داعش در سوریه تا به حال از طرف آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و کشورهای عربی هدایت شده است.

بعد از حملات تروریستی پاریس مرکل هر گونه حمایت از طرف آلمان را به همتای فرانسوی خود وعده داد.

آلمان با مشارکت خود در حملات هوایی سوریه برای سومین بار در تاریخ خود در یک عملیات جنگی تهاجمی شرکت می کند. در جنگ کوزوو تورنادوهای آلمانی دفاع هوایی صربستان را بمباران می کردند. در افغانستان نیز ارتش آلمان با نیروهای زمینی خود با طالبان مبارزه می کرد که البته این عملیات نظامی در پایان سال 2014 خاتمه یافت.

حزب چپ پارلمان آلمان این تصمیم دولت برای عملیات نظامی در سوریه را شدیدا رد می کند. رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان در این باره اظهار داشت که این عملیات ترور و داعش را ضعیف نخواهد کرد و خطر ترور در آلمان را افزایش می دهد. بخصوص از آنجایی که مجوز سازمان ملل را ندارد خلاف قوانین بین المللی است.

سبزها نیز موضع خود را به بررسی های بعدی منوط دانستند و اعلام کردند که ما انتظار بررسی بر مبنای قانونی این مسئله را داریم که دولت آلمان در وضوخ کامل آن را انجام دهد.

انتهای پیام/پ


ویدیو مرتبط :
عملیات نیروهای ائتلاف بر ضد داعش در استان حسکه سوریه