ماشین شناس/ سوپراسپرت مکزیکی با ماده مخصوص فضاپیما


ماشین شناس/ سوپراسپرت مکزیکی با ماده مخصوص فضاپیما

پدال/ اینفرنو، سوپراسپرتی که در مکزیک طراحی و در ایتالیا ساخته شده است، تمام ویژگی‌های یک هایپرکار را دارد. ظاهر این خودرو شبیه به یک حشره بزرگ فضایی است و موتور تویین توربوی 8 سیلندر آن می‌تواند 1400 اسب‌بخار قدرت تولید کند. بدنه این خودرو از ماده خاصی که مخصوص ساخت فضاپیماهاست ساخته شده است. این ماده مخصوص فوم فلزی نام دارد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره ویژگی‌های اینفرنو منتشر نشده است و این خودرو هیچ آزمایشی را پشت سر نگذاشته است.
در دنیایی که خیلی از شرکت‌ها شروع به طراحی و ساخت سوپراسپرت‌ها می‌کنند و با شکست مواجه می‌شوند شاید خودرویی مانند اینفرنو قبل از اینکه به خط تولید برسد نتواند کسی را به وجد آورد اما این حقیقت شرکت سازنده را ناامید نخواهد کرد. گفته می‌شود که این خودرو دو در قادر است در کمتر از 3 ثانیه از حالت ایست به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد و با حداکثر سرعتی حدود 395 کیلومتر در ساعت حرکت کند. همچنین خبرهای رسیده حاکی از این است که شتاب ثانویه اینفرنو برابر شتاب ثانویه فراری 458 اسپشیال است.
فوم فلزی که در ساخت این خودرو از آن استفاده شده است تلفیقی از روی، آلومنیوم و نقره است و به گفته سازندگان اینفرنو «امنیت را بهبود می‌بخشد و در تصادفات نیروی ضربه را کاهش داده و جذب می‌کند. قدرت این ماده با قدرت مواد به کار رفته در خودروهای زرهی قابل مقایسه است ولی وزن فوم فلزی بسیار کمتر است.» به گفته دکتر کاسولکو عضو موسسه فن‌آوری و آموزش عالی مونتری این ماده بدون از دست دادن ویژگی‌هایش تا 100 برابر طول اولیه‌اش قابلیت کشسانی دارد.
اینفرنو ساخت طراحان و مهندسان تازه کار نیست. ظاهر چشم‌گیر این خودرو کار شرکت طراحی مکزیکی دوزرک است که آنتونیو فرایلو که تجربیاتش را می‌توان در لامبورگینی آستریون، وننو رودستر و آونتادور سوپرولوس دید از آن حمایت و پشتیبانی می‌کند.
هنوز زود است که بخواهیم حدس بزنیم اینفرنو به خط تولید خواهد رسید یا خیر، ولی در کل به‌عنوان معدود سوپراسپرت‌هایی که از مکزیک آمده‌اند این خودرو واقعا قابل تحسین است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ماشین های سوپراسپرت در چین