گشت نامحسوس پلیس برای کشف حجاب در خودروها


از زمان دستور فرمانده ناجا تا کنون به 10 هزار نفر که اقدام به ارتکاب این جرایم کرده بودند تذکر داده و 2000 خودرو نیز توقیف شده است.

گشت نامحسوس پلیس برای کشف حجاب در خودروهاسخنگوی ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر فرمان چندی پیش فرمانده نیروی انتظامی در خصوص برخورد با هنجارشکنی و تخلفات رانندگی شامل دور دور، سرعت غیرمجاز، کشف حجاب،‌ مزاحمت برای نوامیس و ... اظهار کرد:‌ حجاب هنجاری پذیرفته شده در جامعه ماست و اکثریت زنان و دختران کشور ما نیز خود را مقید به رعایت آن می‌دانند.

به گزارش عصرایران به نقل از ایسنا، سردار منتظرالمهدی از تشکیل سامانه ثبت تخلفات این چنینی خبر داد و افزود: این سامانه که در اختیار مدیران کشوری، لشگری و ماموران نامحسوس پلیس است، این قابلیت را دارد تا تخلفاتی مانند کشف حجاب در خودروها، مزاحمت برای نوامیس، دور دور کردن و غیره را از طریق وارد کردن شماره پلاک در خود ثبت کند و پس از آن با متخلفان برخورد خواهد شد.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه ممنوعیت‌های اجتماعی برای این دسته از متخلفان پیش بینی شده است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه این افراد جریمه شده و ممکن است خودرویشان توقیف شود، خودروی این دسته از افراد ممنوع‌الفروش شده و امکان پرداخت عوارض و ... نیز برایشان مقدور نخواهد بود.  به گفته سخنگوی ناجا، پرونده این افراد و شماره پلاک خودروهایشان نیز به پلیس امنیت ارجاع داده خواهد شد و پلیس راهور نیز می‌تواند متخلفان را به پارکینگ منتقل کند.

منتظر المهدی اضافه کرد: از زمان دستور فرمانده ناجا تا کنون به 10 هزار نفر که اقدام به ارتکاب این جرایم کرده بودند تذکر داده و 2000 خودرو نیز توقیف شده است.

وی ادامه داد: این تخلفات در تهران بیشتر است، اما در سراسر کشور زیر ذره‌بین پلیس بوده و با آن برخورد می‌شود.


ویدیو مرتبط :
گشت پلیس نامحسوس جاده