تیزر متفاوت فیلم «خواب تلخ»


ایسنا/ تیزر متفاوت «خواب تلخ» ساخته محسن امیریوسفی که پس از ۱۲سال در گروه «هنر و تجربه» نمایش درآمده است، رونمایی شد.
این اثر، اولین فیلم سینمائی محسن امیریوسفی است که در سال 82 تولید شد.
«خواب تلخ» داستان مرده شوری است که با مساله نزدیک شدن خودش به مرگ روبرو می‌شود. این فیلم در جشنواره فجر سال 1382 پذیرفته نشد و اولین حضور بین‌المللی آن در بخش دو هفته با کارگردانان جشنواره کن 2004 بود و پس از نمایش در این بخش با نقدهای مثبتی از سوی منتقدین مجلات اسکرین، پوزیتیو، کایه دوسینما، لوموند، فیگارو و... روبرو شد.
دبورا یانگ منتقد ورایتی، «خواب تلخ» را اولین کمدی سیاه سینمای ایران دانست که برخلاف دیگر فیلم‌های ایرانی آن زمان چهره‌ای طناز از مردم ایران نشان می‌دهد.
«خواب تلخ» در بخش دو هفته کارگردانان کن، جایزه نگاه جوان را دریافت کرد و در بخش اصلی این جشنواره، تقدیر ویژه بخش دوربین طلائی را گرفت.
پس از آن، فیلم محسن امیریوسفی در فستیوال تسالونیکی یونان به نمایش درآمد و برای اولین‌بار جایزه اسکندر طلائی را برای سینمای ایران به ارمغان آورد و از همان جشنواره جایزه بهترین فیلم تماشاگران را هم گرفت.
جشنواره‌هایی چون ادینبورگ، لس‌آنجلس، ماردل پلاتا، ژنو، نانت، مونترال، شیکاگو، دوبی و... از جمله 45 فستیوالی بودند که فیلم «خواب تلخ» در آن‌ها به نمایش درآمد.
بنابر این گزارش، «خواب تلخ» قبل از جشنواره کن برای جشنواره فیلم فجر سال 82 ثبت نام کرد که هیات انتخاب جشنواره آن سال، فیلم را نپذیرفتند، اما در ادامه موفقیت‌های جهانی و همچنین استقبال توسط منتقدین و مطبوعات داخلی، توسط علیرضا رضاداد رئیس وقت بنیاد فارابی مورد تقدیر قرار گرفت و برای حضور در جشنواره فجر سال 83 (بخش خارج از مسابقه) دعوت شد.
عوامل فیلم «خواب تلخ» عبارتند از: نویسنده، مجری طرح، طراح صحنه و لباس، تدوین و کارگردان: محسن امیریوسفی، مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، طراحی وترکیب صدا: محمدرضا دلپاک و حسین مهدوی، صدابردار: حسین قورچیان،دستیاران کارگردان: سهیل رحیمی، ابراهیم قپاندار،تولید: امین طالبی، اکبر نجارپور و بازیگران: عباس اسفندیاری، یدالله انوری، دلبر قصری، محسن رحیمی.
تیزر «خواب تلخ» را در لینک زیر ببینید:
لینک دانلود ویدئو


ویدیو مرتبط :
تیزر فیلم "خواب شیرین"