سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مرتضی بانک: دولت مصمم به ایجاد رونق اقتصادی بیشتر برای کشور است


به گزارش ایرنا، مرتضی بانک شامگاه چهارشنبه در نخستین همایش حزب اعتدال و توسعه استان البرز در مجتمع فرهنگی و تفریحی میلاد کرج، افزود: درفرصت باقی مانده امسال و سال آینده دولت درتلاش هرچه بیشتر برای اجرایی کردن این مهم است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید دولتی است که برای یک وضعیت بلند مدت برنامه ریزی می کند و باید اقتصاد کشور را به سمت کارآفرینی بیشتر و ایجاد اشتغال برای توسعه پیش ببرد.
بانک گفت: امروز بودجه ای که دولت به مجلس ارائه داده 266 هزار میلیارد تومان است که 66 هزار میلیارد تومان متکی به نفت است و رشد خوبی درسال 95 برای کشور متصور هستیم.
وی خاطرنشان کرد: سال 94 سخت ترین برهه برای دولت یازدهم به خاطر کاهش شدید قیمت نفت بود اگرچه کاهش تورم را داشتیم اما باید تلاش های بیشتری را در جهت حرکت های اقتصادی داشته باشیم.
بانک اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت های ارزشمندی که در کشور داریم باید فعالیت های گسترده ای را در مسیر توسعه پیش گرفت.
رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به خلق حماسه سال 92، اظهار داشت: امروز در ادامه آن حرکت باید در مسیر تامین نیازها و ضرورت های آینده کشور گام برداریم.
وی خاطرنشان کرد: کشور درشرایط پیچیده ای به سرمی برد که کمتر در طول تاریخ با آن مواجه بوده که از جمله آنها می توان به بن بست های سیاسی در داخل و خارج، تقسیم بندی گروه های اجتماعی، محدودیت های فراوان برای فعالیت اقشار تاثیرگذاردر فعالیت های اساسی کشور، گسترش خرافه و اقدامات غیراصولی تصمیم سازی، عدم توجه به فعالیت های کارشناسی درمباحث سیاسی و اقتصادی کشور اشاره کرد.
بانک گفت: ازیک طرف بن بست سیاسی برای حرکت های بین المللی و وجود 18 قطعنامه شرایط مخرب و تعیین کننده برای کشور بوجود آورده بود.
وی افزود: این بن بست ها محدودیت هایی را برای رسیدن به برنامه های مد نظرمقام معظم رهبری و خردمندان کشور ایجاد کرده بود که اگر بگوییم 18 قطعنامه اجازه حرکت را نمی داد به گزاف نیست.
بانک ادامه داد: در مذاکرات صورت گرفته برخی از جریانات رسانه ای کشور حق مطلب را ادا نکردند که هیچ بلکه با مقابله آن حرکت کردند.
وی اضافه کرد: این جفای بزرگی به ملت ایران اسلامی بود گرچه ضمیر خودآگاه و شناخت مردم هیچ گاه اجازه نداد حرکتی که به نفع مردم و با اقتدار دولت تدبیرو امید آن را اجرا می کرد، به بن بست برسد.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: گرایش عمیقی که اجتماع و مردم داشتند، آنچنان حاکم شد که برغم همه محدودیت ها و تبلیغات منفی توانست بحث برجام را با موفقیت هرچه تمام با درنظرگرفتن تمام خط قرمزهای تعیین شده بدون عقب نشینی همه منافع تامین کند.
وی یاد آورشد: این موفقیت ها با مذاکره و با آگاهی از حقوق بین الملل بود و عنصرعامل موفقیت کارشناسان و افرادی بودند که به آنان در عرصه سیاست خارجی اعتماد شد.
رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال وتوسعه گفت: کارشناسان نیز با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری ، قوانین ،امکانات و خرد جمعی راه را بر این قطعنامه ها بستند تا کشور را ازیک خطر بزرگ نجات بخشند .
وی خاطرنشان کرد: امروز در صحنه اجتماعی کشور آرامشی را شاهد هستیم که مهمترین دستاورد دولت برای حرکت های بعدی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است بطوریکه احزاب ، تشکل های مردمی و جوانان دانشگاهی رغبت برای حضور پرشور در انتخابات را دارند .
بانک تاکید کرد: باید برای ادامه حرکت دولت مانع ایجاد نقص شد و افراد تاثیرگذار باید همچنان ایفای نقش کنند و نیاز به انسجام جدی و حرکت سازماندهی شده نه فقط ازسوی احزاب بلکه گروه های مختلف سیاسی و دانشگاهی است .
وی با اعلام اینکه حزب اعتدال و توسعه همسو با تمام افرادی که حماسه 92 را رقم زدند در تلاش برای آینده بهتر برای کشور است گفت: باید آگاهانه برای حفظ دستاوردهای دولت فعالیت کرد .
دراین نشست عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه ، رئیس این حزب دراستان البرز نیز به ایراد سخنرانی پرداخت .
8029/1535

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
وعده دولت برای رونق اقتصادی