زرگرپور: تصمیم نهایی تعطیلی پنجشنبه‌ها با وزارت کشور است


استاندار اصفهان گفت: چارچوب مورد نظر استان برای تصویب تعطیلی پنج شنبه‌ها به وزیر کشور ارسال خواهد شد تاتصمیم نهایی در این خصوص اعلام شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه‌ بررسی تعطیلی پنج شنبه‌های ادارات و تاثیر آن بر روند کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: موضوع تعطیلی پنج شنبه‌های ادارات در برنامه‌ کاهش آلودگی هوا پیشنهاد شده بود که دستگاه‌های مختلف جمع بندی خود را در خصوص این موضوع اعلام کردند.

استاندار اصفهان افزود: تصمیم گیری در این زمینه در استان‌ها بر عهده‌ استانداران است ولی در عین حال به منظور وحدت رویه و هماهنگی با سایر استان‌ها تصمیم گیری این جلسه نهایی نخواهد بود و باید صورت جلسه و جمع‌بندی به وزارت کشور ارسال و سپس تصمیم نهایی اخذ شود.

زرگرپور با اشاره به برخی موارد مطرح شده در خصوص بحث نهار، ایاب و ذهاب کارمندان و همچنین بررسی تعطیلی پنج شنبه‌ها در شهرستان‌ها، گفت: هم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و هم سایر دستگاه‌ها اعلام کرده‌اند که مشکلی در خصوص ایاب و ذهاب کارمندان و تأمین غذای آنان چه از لحاظ منابع مالی و چه مسائل اجرایی وجود ندارد.

وی به ساعات کاری ادارات اشاره کرد و گفت: در صورت تصویب تعطیلی پنج شنبه‌ها ساعت کاری ادارات از 7 صبح آغاز خواهد شد و باید در مجموع 44 ساعت کاری در یک هفته به ثبت برسد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه تعطیلی پنج شنبه‌ها باید در شهرستان‌ها نیز همانند مرکز استان مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: دستگاه‌های خدمت رسان باید به گونه‌ای فعالیت کنند که تعطیلی روز پنج شنبه‌ها اختلالی در روند خدمت رسانی به مردم ایجاد نکند و مردم با مشکلی مواجه نشوند.

زرگرپور ادامه داد: به منظور جلوگیری از بروز مشکل جهت خانواده‌های کارکنان، ساعات کاری مهدهای کودک‌ و واحدهای آموزشی نیز باید متناسب با ساعات کار اداری تنظیم شود تا مشکلی برای آنان ایجاد نشود.

وی ادامه داد: چارچوب مورد نظر استان برای تصویب تعطیلی پنج شنبه‌ها به وزیر کشور ارسال خواهد شد تا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تصمیم جدید وزارت صنعت و کار برای حمایت از تولید ملی