سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش تعداد بوستان‌های شهر تهران به 2135 بوستان طی یک دهه


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از تهران سما، علی محمدمختاری اظهار داشت: مبارزه با پدیده زمین خواری و کوه خواری از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده است که شهرداری تهران با افزایش فضای جنگل کاری به 38 هزارو 700 هکتار تلاش کرده است در رابطه با توسعه کمربند سبز شهر تهران گام بردارد.

وی  افزود: امروز کمربند سبز شهرتهران همچون فلاف سبزی از رشد حاشیه شهری جلوگیری کرده و همانند ریه های سبز هوای شهر تهران را  پالایش می کند. اجرای طرح کمربند سبز از خرداد سال 1359 از جنوب شهر تهران و در دوره شهید رجایی آغاز شد اما تا سال 1369 تنها 900 هکتار وسعت داشت.

مختاری ادامه داد: از سال 69 با در دستور کار قرار گرفتن موضوع، توسعه کمربند سبز تهران تا سال 84 به میزان 22 هزار هکتار جنگل کاری رسید به طوری که در ادامه این مسیر با ابلاغ مصوبه توسعه 50 هزار هکتاری فضای سبز در سال 84، امروز موفق شده ایم 38 هزار و 700 هکتار از این برنامه را تحقق بخشیم.

به گفته مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، اجرای طرح توسعه  کمربند سبز شهر تهران نه تنها از ساخت وساز در اطراف شهر جلوگیری کرده بلکه همچون فیلتری بر اقلیم شهر ترهان اثر گذاشته است.

666 هزار متر مکعب ذخیره آب از نذورات آسمانی

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با بیان این که اجرای طرح جامع آب خام فضای شهر تهران از برنامه هایی است که از سال 1384 در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، در این باره گفت: سال 1365 صد درصد آبیاری فضای سبز شهر تهران  یا آب شرب انجام می  شد اما امروز با به انجام رساندن طرح جامع آب خام فضای شهر تهران نه تنها صد در صد آبیاری از آب غیر شرب چاه ها و قنوات انجام می شود بلکه منابع آب برای زمان بحران نیز ذخیره می شود، به طوری که امروز 666 هزار متر مکعب از نذورات آسمانی ذخیره شده است.

وی افزود: با توسعه 300 کیلومتری فضای سبز در حاشیه بزرگراه ها سرانه فضای سبز برون شهری برای هر نفر به 24 متر مربع رسده است .

مختاری اعلام کرد: در سال های قبل از انقلاب تعداد پارک های شهر تهران 75 قطعه بود که در دهه اول انقلاب این تعداد با 123 پارک افزایش یافت و در سال 84 این آمار به 1100 پارک رسید اما امروز شهر تهران دارای 2135پارک منطقه ای و فرا منطقه ای است.

وی ادامه داد: هنوز در برخی نقاط شهر تهران شاهد توزیع عادلانه فضای سبز نیستیم به طوری که در مناطق 17،10،11،7با کمبود بوستان ها مواجه ایم ولی در راستای توزیع عادلانه فضای سبز مقرر شده است تا بافت های فرسوده تملک و تجمیع شوند و سرانه سبز محلات تبدیل شوند.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به این که سرانه فضای سبز هر شهروند از 9 متر مربع در سال 84 به 16 متر مربع در حال حاضر رسیده است افزود:شورای شهر چهارم در این زمینه مدیریت شهری را به خوبی یاری کرده است به طوری که در بودجه سال 95 ،150 میلیارد تومان به بودجه توسعه فضای سبز افزوده شده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تخریب یکی از زیبا ترین بوستان های تهران (بوستان پردیسان) توسط دولت محترم در سال !!!