ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



حرف های زنانه یک کاندیدای اصلاح طلب درباره ورزش بانوان و ورود بانوان به ورزشگاه ها


ورزش > لیگ برتر - روزنامه گل نوشت:درخشش دختران ایران در المپیک پیش روی ورزش ایران نشان از شعار تبلور اراده یک زن ایرانی دارد.

سیده فاطمه حسینی، کاندیدای ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه باید نشاط در فضای عمومی جامعه بسط و تعمیق داده شود، گفت: من از نسلی هستم که دخترانش مدال آوران جهانی برای کشورم هستند و یک دختر از نسل سوم انقلاب پرچمدار تیم قهرمان ایران همیشه سرافراز، در المپیک سال آینده خواهد بود. دختران این نسل توانستند «اراده یک زن ایرانی» را نه فقط در چارچوب های کشورم که در جهان به منصه ظهور درآورند.

وی تصریح کرد: هم نسلی‌های من توانستند نشان دهند که ورزش برای زنان فقط در حصار دیوارهای مدارس مجاز شمرده نمی‌شود بلکه «مدال های جهانی» را می توان در گردن دختران هم دید. دخترانی که از حداقل امکانات و منابع مالی برخوردار بودند اما بیش از حدی که به آنها امکانات داده شد، درخشیدند.

این کاندیدای جوان اصلاح طلب ادامه داد: باعث افتخار است که هم نسل دخترانی چون «زهرا نعمتی» هستم که حتی صندلی چرخدار هم مانع از ورودش به المپیک نشد و اراده «زنانه اش» او را تا مرز شکستن رکورد کسانی پیش برد که روی دو پایشان، کمان می کشند. زنانی همچون نیلوفر اردلان و الهه احمدی هستم که به عنوان «یک مادر»، قهرمان ورزشی هم هستند. زنانی که نشان دادند، وظیفه شان فقط فرزند آوری نیست و می توان هم کوبانوی خانه بود و هم قهرمان کشور.

وی با اشاره به اینکه دغدغه زنان کشورم را دارم، خاطرنشان کرد: دغدغه زنان ایران فقط ورود به ورزشگاه ها نیست، آنها فضای «امن» برای حضور در عرصه ورزش می خواهند. عدم فرهنگسازی لازم برای حضور زنان در مجامع ورزشی و عدم باور به توانمندی آنهاست که ناامیدشان کرده و گرنه وقتی با اراده زنان درهای المپیک گشوده شد، درهای دیگر را هم می توان گشود.

حسینی با بیان اینکه فقط باید همه دست به دست هم دهیم و اول برای این حضور اعتمادسازی کنیم و بعد فضاسازی، گفت: آن هم به دور از جنجال های سیاسی و رسانه ای. باید اول محیطی امن برای زنان فراهم کنیم تا تمامی آنها که به حق نگران حفظ حرمت زنان هستند، اعتمادشان جلب شود. باید ضمن حفظ رعایت «اصول شرعی»، در چارچوب قانون، زنانمان را در جایگاهی قرار دهیم که لایق آن هستند.

وی افزود: قهرمانی ما در عرصه های ورزشی از «ورزش های تک نفر» همچون کشتی و وزنه برداری به «ورزش های تیمی» همچون فوتسال و والیبال رسیده است. این نشان می دهد که فرهنگ «کار جمعی» و «عملکرد تیمی» در حال نهادینه شدن است. مردم ما به این باور رسیده اند که اگر دست به دست هم دهیم می توانیم به پیشرفت های بیشتری دست یابیم.

جوانترین بانوی کاندیدای اصلاح طلبان خواستار آشتی با صندوق‌های رای شد و گفت: پس بیاید حال که در آستانه دو انتخابات بزرگ و اساسی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار داریم، دلخوری ها را کنار گذاشته و با صندوق های رای آَشتی کنیم. باید همه با هم در این عرصه حضور داشته باشیم تا نمایندگان واقعی ملت را به مجلس بفرستیم. نمایندگانی که کف آرایشان از سقف آرای ادوار گذشته مجلس بیشتر باشد و مجلسی تشکیل دهیم که واقعا «عصاره فضایل ملت» باشد.

وی تصریح کرد: امیدوارم به عنوان جوانترین بانوی کاندیدای اصلاح طلب به مجلس راه یابم تا هم تبعیض در تخصیص امکانات میان رشته های مختلف ورزشی را مرتفع کنم و هم به تبعیض جنسیتی میان زنان و مردان در عرصه ورزش پایان دهم. ضمن احترام به فوتبالیست های خوشنام و قهرمان کشور، باید بگویم که ورزش فقط «فوتبال» و «کشتی» نیست، باید به ورزشکاران دیگر رشته های ورزشی نیز اعتبار بخشید و امکانات در اختیار آنان قرار داد تا آنها هم بتوانند خودشان را نشان دهند.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه پرداخت پاداش و بذل توجه به ورزشکاران باید به دور از هرگونه تبعیضی باشد، افزود: امیدوارم روزی برسد که مهمترین نگرانی در عرصه ورزش موضوع خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس و واگذاری اش به چهره ای خوشنام و به دور از رانت نباشد! بلکه در آینده نزدیک به جایی برسیم که به جای ارسال هیات های چند ده نفره به المپیک، صدها زن و مرد قهرمان را راهی مسابقات جهانی کنیم و بدرخشیم.

سیده فاطمه حسینی با اشاره به اینکه باید به روزهایی برسیم که دیگر نیمی از زنان کشورمان از فقر حرکتی رنج نبرند، گفت: متاسفم که تا کنون فرهنگسازی لازم برای حضور زنان در عرصه ورزش نشده است. اما اگر بخواهیم این فرهنگسازی را در خانه ملت دنبال کنیم باید به زنانی رای دهیم که تنها وظیفه یک زن را فرزند آوری ندانند و به توانمندی زنان در تمامی عرصه های اجتماعی و سیاسی و ورزشی باور داشته باشند.

4141


ویدیو مرتبط :
ورود بانوان به ورزشگاه ها مطالبه اندکی از مردم است